Hoeveel procent, van de bevolking in Haïti is rijk?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ter verduidelijking, omder rijk versta ik, goed in staat in je dagelijkse levens behoefte te voorzien een huis en een baan hebben en wat over te houden.
Zag nl van de week een overvolle supermarkt, waar mensen met volle karren liepen, net als hier.
Het schokkende was dat ze op vragen of ze hun landgenoten gingen helpen, keihard nee zeiden.
Ook zaten er mensen in een restaurant te eten. Aan de overkant van de straat was een tentenkamp.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies mijn vraag Sgrijvvaud!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rijk is een heel relatief begrip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vermeldt Nelly heel duidelijk,wat ze onder rijk verstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat TOEVOEGING boven Petergradiser. Dus het stond er eerst NIET!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,mea culpa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daar gaan wij dan weer. Eerst doneren, en dan kijken we om ons heen wie nog niet gedoneerd heeft. Zodat we weer vingers kunnen wijzen en ons kunnen richten op anderen.
Alsof we eerst moeten doneren, zodat anderen niet naar ons kijken. Doneren we nu onvoorwaardelijk, of doneren we met een duidelijke zelfbeschermende reden.
Ik vind er altijd een nare nasmaak aan zitten. Weet dat als iemand met een vinger naar iemand wijst, hij met drie vingers naar zichzelf wijst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb helemaal niet gedoneerd.
Maar daar gaat mijn vraag ook helemaal niet over. Ik vond de enorme tegenstelling tussen rijk en arm schokkend. Dus vroeg ik me af hoe groot die groep 'rijke' is.
En mag me er toch wel over verbazen, dat over de hele wereld inzamelings actie's gehouden worden, maar er door de mede bewoners van Haïti zo gereageerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, dan heb ik niets gezegd. Toch zit het me hoog dat er altijd vingers gewezen worden. In dit geval dus naar de rijken.
De mens in onze samenleving is mij inziens teveel gericht op de buitenwereld. Altijd heeft een ander het gedaan, altijd moet er een schuldige zijn, behalve wij zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik wel met je eens, ook goed om het weer eens te lezen, houd je allert hè. ;)

Het beste antwoord

20 % van de bevolking heeft het redelijk tot belachelijk goed. De middenklasse is heel klein.

Volgens the World Factbook (zie link hieronder) is 80 % van de bevolking arm en 54 % straatarm.

De 10 % hoogste inkomens geven 47 % van het geld uit, de 10 % laagste inkomens geven 0,7 % van het geld uit. Ongelijker dan dit zul je het niet veel vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

van wat ik gehoord heb is daar alleen de regering rijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haiti is één van de armste landen van de wereld, en het vertoont alle kenmerken van een land in de Derde Wereld.

Zeker 80% leeft onder de armoedegrens. Het merendeel van de bevolking verkeert dus in zeer slechte levensomstandigheden. De inkomensverdeling is dus zeer onevenredig....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die ik heel goed ken zit daar nu, en zegt dat er een groep mensen is, de gegoede burgerij zogezegd, die gewoon aan hun zwembad zitten en de anderen aan hun lot overlaten..
Misschien heb je hier wat aan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maximaal 1 % van de bevolking of 90000 maar met deze bedenking dat met grote zekerheid kan gesteld worden dat 20 % van die 90000 (of 18000 personen)een vermogen (roerend en onroerend en ook wat niet bekend is in een coorrupt land) heeft van 80 % van het totaal. Dit is gewoon een toepassing van de befaamde PARETO regel(20/80) die in de handboek van statistiek (Prof. Juran) uitvoerig worden toegelicht.