Wat doe jij in deze situatie?

Stel je loopt in een winkelstraat en je komt je loopt recht op iemand af, op een gegeven moment moet je links of rechts om die persoon te ontwijken, alleen als de ene links gaat en jij rechts:BOEM, andersom netzo. Het gebeurt regelmatig. Wat doe jij in deze situatie? Wachten totdat de ander een keuze maakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (15)

Ik maak gewoon een keuze en als de situatie zich voordoet dat je een aantal maal de zelfde richting kiest zeg ik "ho"waar ik dan aan toevoeg: Ik ga nu links
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer eens uit: kijk de andere aan en doe geen aanstalten links of rechts te gaan. De ander zal in de meeste gevallen voor jou uitwijken en jij hoeft niet aan de kant...
Het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de ander strak aankijken. of niet geïnteresseerd kijken en gewoon op ramkoers doorlopen. Mocht de ander niet aan de kant gaan dan gewoon stoppen en de ander aankijken met een blik "Wat ben je van plan? Wil je door me heen" Bijna altijd gaat de ander dan alsnog voor me aan de kant. Overigens doe ik dit alleen als ik zelf al voor de tigste keer aan de kant ben gegaan en ik het zat ben. Soms heb je dat ook als je voetje voor voetje langs elkaar schuift. dan staat er ineens iemand voor me met een hoop gezucht en geïrriteerde blik. Tja ik kan dan nergens heen dus dan kijk ik maar een beetje van "waar wil je nou naartoe?". Meestal helpt dat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat me raden, dat is wel eens voorgekomen op de huishoudbeurs haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de huishoudbeurs, in de stad. eigenlijk loopt iedereen me altijd in de weg. zelfs op het toilet. wil ik er net in, wil een ander er net uit.
Ik maak altijd een keuze, meestal naar rechts.
Als de ander toevallig de keuze maakt om naar links te gaan en er een boting dreigt, dan besluit ik om uit te wijken naar links.
Het mooiste is als dit een aantal malen achter elkaar gebeurd, zodat een boting onvermijdelijk is.
Ik ga dan altijd lachen en zeg sorry. meestal doet de ander hetzelfde.

boting-=botsing...:-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt volledig af van het geslacht en de leeftijd van de passant.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom dat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met sommige mensen zou je minder graag botsen dan met anderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aha heeft dat met schoonheden te maken? ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar zij waar ik wel mee wil botsen lopen met een grote boog om mij heen ;-)
Ik blijf altijd stil staan, geef de ander tijd om zijn beslissing te maken. Daarbij mompel ik nog iets in de trend van goeiemorgen/middag, of als ik chagarijnig ben mn excuses en thats all. Gewoon midden op straat stil blijven staan. Als de persoon tegenover je net zo contactgestoord en besluiteloos is, zoals ik ben, pak ik die persoon vast en loop erom heen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neig ernaar om rechts aan te houden, tenzij ik die ander ook bewust die kant op zie gaan.......

Wat een verschil in antwoorden....!( Echt een afspiegeling van de samenleving hier).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op tijd beslissen waar je heen gaat. Dan ziet de ander dat ook, dus niet pas in de laatste meter kiezen. Ik kies meestal voor rechts, omdat je nou eenmaal ook zo fietst, autorijdt (in nederland ;)) langs elkaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het niet fijn om tegen (onbekend) iemand aan te raken danwel tegenop te botsen, dus zal er min of meer alles ervoor doen om dat vermijden. Ik probeer gewoon in te schatten wat de tegenligger gaat doen, vaak gaat het goed... heb ik een botsing, dan zeg ik sorry en wacht af wat de tegenligger gaat doen. Vaak duurt zo`n confrontatie niet lang bij mij en ben ik alweer onderweg naar de volgende botsing :)

Correctie: Ik vind het niet fijn om een (onbekend) iemand aan te raken danwel tegenop te botsen, dus ik zal er min of meer er alles voor doen om dat te vermijden. Ik probeer in te schatten wat de tegenligger gaat doen, vaak gaat het goed... heb ik (toch) een botsing, dan zeg ik sorry! Ik wacht daarna af wat de tegenligger gaat doen. Vaak duurt zo`n confrontatie niet lang bij mij en ben ik alweer onderweg naar de volgende botsing :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb op deze manier nog nooit een botsing meegemaakt... het komt wel eens voor dat ik een tegenligger/tegenloper zie aarzelen...ik neig dan rechts te houden, maar maak in ieder geval oogcontact en lach... meestal lacht da ander dan terug en ontstaat er een soort van dansje om elkaar te ontwijken...
Ik kom mijn tegenligger/tegenloper soms even later nog wel eens tegen, grijns dan en vervolg mijn weg...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal naar rechts..omdat je dat in het verkeer ook doet.. rechts aanhouden. Het is het meest gangbare en herkenbare.

Ik denk dat als je in Engeland bent, dat je dan naar links moet ofzo ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga altijd rechts. Op zich zou het probleem opgelost zijn als iedereen voor rechts kiest. De meest logische kant aangezien je normaal rechts loopt of rijdt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatst was ik in een linksrijdend land, het viel me op dat tegemoetkomende voetgangers precies anders reargeren dan wij zouden doen. Ik heb daar opvallend veel gebotst. Na een paar gagen had ik me aangepast en gebeurde het netzoveel als hier. Of net zo weinig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik maak de keuze, ik kijk altijd heel ver vooruit...
Dat gaat vanzelf, automagisch
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon rustig rechtdoor blijven lopen.
Relax.