Wat is het verschil tussen een bed en breakfast of een pension?

Vroeger zag je overal pensions maar tegenwoordig bed en breakfasts. in mijn ogen is er geen verschil klopt dit?
zo ja, wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

In een pension kan je ook avondeten krijgen. In een bed and breakfast alleen ontbijt. Meestal is een B&B nog kleinschaliger en eenvoudiger.

Toegevoegd na 1 minuut:
Strikt genomen worden Pensions en Bed & Breakfast nogal eens door elkaar gebruikt.

Bed and breakfast slaat ook vooral op logies en ontbijt die je bij een particulier thuis kunt krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Taalkundig zou je nog kunnen zeggen dat het bij pension om de faciliteit gaat (de gelegenheid waar je kunt logeren) en bij Bed & breakfast om de service (in het Nederlands heet dit Logies en ontbijt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis mee, goed hoor +je.
Gr. B&B eigenaresse ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof best dat het hier goed vertoeven is. Maar in mijn ogen is het een duits en het ander engels . Zoniet dan zie ik het nogwel in verdere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
B&B
Logies met ontbijt
In Drenthe, sloap en stoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp is het een (met) en het ander (zonder) avondeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt maar er zijn tegenwoordig nog wel eens B&B te vinden die warm eten kunnen verstrekken maar het hoort dan geen B&B meer te heten.
Mijn gasten krijgen alleen ontbijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strikt genomen gaat het taalkundig om de locatie en service. Je kunt logies en ontbijt ook in een hotel krijgen en in dat opzicht is dat dan ook in het Engels "Bed and breakfast". Maar in het algemeen is B&B bedoeld voor particuliere eigenaren die hun eigen huis deels ter beschikking stellen voor mensen die overnachten en ontbijten. Soms willen ze ook nog wel eens 's avonds koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat moet ik dan doen als ik laat aankom, het frietkot is gesloten en ik heb honger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je mijn gast zou zijn, kreeg je nog wel een omelet of iets dergelijks, maar dat is wel een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo wil ik het horen. Als ik in de buurt ben zal ik aan je denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent van harte welkom!
Ik heb ook al eens mensen gehad die moesten werken, ook een uitzondering want de meeste gasten hebben vakantie.
Voor de werkmannen heb ik toen de hele week lunchpakketten gemaakt en moest ik voor hun ontbijt om 5.30u. opstaan.
Wel vroeg hoor maar ze waren erg dankbaar en dat maakt het dan weer helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig, er zijn toch nog mensen welke zich om anderen bekommeren, als er iets meer gevraagd wordt. wat betekent stoet eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh. Ik weet het alweer, sloapen en s'meregens eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoet is Drents voor brood ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer wat geleerd. Wij zeggen Mik.