wat moet ik in google intypen, om aan een wereldkaart te komen van: niet vrije en vrije landen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eerst in je lesboek naar wat ze bedoelen met vrije en niet vrije landen.

Antwoorden (2)

je zou kunnen proberen
wereldkaart van vrije landen
wereldkaart van niet vrije landen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is lastig, omdat "vrij" een nogal algemeen woord is.
Je kunt denk ik alleen wat vinden, als je er wat tijd aan besteedt, en veel combinaties uitprobeert.

Hier is een voorbeeld waar je mogelijk iets aan hebt.
Dit kaartje gaat over persvrijheid. Dat zegt m.i. ook wel iets over vrijheid in het algemeen.

"Op de redactie van Studio Monitor hangt de wereldkaart van de persvrijheid. Groene landen zijn goed, in gele landen zijn er problemen, en donkerblauwe landen kunnen journalisten maar beter vermijden. Georgië is geel. ‘Nog nét’, onderzoeksjournaliste Nino Zuriashvili glimlacht schamper. ‘Georgië was hekkensluiter op de lijst van ‘gele’ landen die Freedom House gebruikte om deze kaart te maken.’"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt. Ik weet niet of ze met vrij inderdaad persvrijheid bedoelen. Het is namelijk een vraag bij maatschappijleer, en het hoofdstuk is politiek. Misschien kan ik kiesrecht vrije en niet vrije landen intypen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het kaartje nog wat beter bekeken, en volgens mij geeft dit prima de "vrijheid" van landen aan.
Dat kan ook niet anders, want waar persvrijheid is, zijn de mensen meestal ook vrij. En dat geldt ook andersom.