"Verslechterende vooruitzichten: Wanneer de (economische) vooruitzichten in een land verslechteren, hebben de mensen de neiging om ongezonder te leven waardoor ze dus sneller dood gaan en het sterftecijfer toeneemt. Ook zal men minder snel aan kinderen beginnen, omdat men bang is hen geen toekomst te kunnen bieden of dit doodsimpel financieel niet meer kan bolwerken. Een voorbeeld is Rusland, dat hierdoor van 1991 tot 2008 een onafgebroken bevolkingsdaling kende."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door slechte gezondheid van vooral veel mannen, die door overmatig drankgebruik overlijden of onvruchtbaar worden, dit met de slechte economische omstandigheden veroorzaakt een lager geboortecijfer!