Als ouder wil je weten dat een pedofiel in de buurt woont. Een pedofiel heeft ook rechten. Hoe kun je een ethisch verantwoorde keuze maken?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ben benieuwd hoe je als overheid hierin een ethisch besluit kan nemen, want er wordt aan twee kanten aan je getrokken:
1. De ouders die de veiligheid van hun kinderen willen waarborgen (en pedojagers die 'opkomen voor de belangen' van deze groep);
2. De veiligheid, recht op privacy, recht op verbetering van je leven als pedofiel zijnde.

Wat doe je als overheid met de ouders en kinderen?
Wat doe je als overheid met de 'pedojagers'?
Wat doe je als overheid met de pedofielen in kwestie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (9)

Etisch in dit soort gevallen hoe de politieke wind waait, dat zie je in Eindhoven waar een burgemeester zich sterk maakt voor verwijdering. De burger zelf kan er weinig aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heeft een pedofiel zijn rechten verspeelt.
Het enige recht dat een pedo heeft is de rest van zijn leven in een gesloten kliniek door te brengen. Om de maatschappij voor kosten te sparen is dat leven hopelijk niet al te lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die pedofiel moet toch ergens wonen, zit niks anders op.
Als antwoord kan ik alleen maar putten uit mijn eigen referentiekader, dat inmiddels nogal wat jaren bestrijkt.

In onze buurt woonde een man, waarover werd gezegd dat hij een kinderlokker was, en alle kinderen werden gewaarschuwd.
En de buurt was waakzaam.

Als je, als gewoon mens met een gezin, ergens gaat wonen, heb je dan het recht om te beslissen welke mensen er nog meer wonen?
Dat recht heb je in feite niet.
Berechten en beoordelen hebben we uitbesteed aan de rechter.

Woningbouwverenigingen hebben de verplichting om ookaan allerlei gestoorde mensen huizen te verhuren. Drugsdealers, mensen die pscychiatrische problemen hebben, iedereen moet worden gehuisvest.
Ze kijken wel waar. Ik zou de man huisvesten in een klein straatje waar veel controle is door oudere mensen en waar weinig tot geen kinderen wonen.
Hij zal uiteindelijk ergens moeten wonen.

Bij een RIBW zou ook kunnen, Regionale Instelling voor Beschermd Wonen. Zou ikzelf doen, als ik hem was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook sterk uitmaakt wat de pedofiel gedaan heeft. Iemand die kleuters verkracht is een pedofiel, iemand die een relatie heeft met een 15jarige en sex met haar heeft, waarbij zij vrijwillig meedoet omdat ze verliefd is of denkt te zijn, is ook een pedofiel.
En de leeftijd en gedwongen of vrijwillig maakt nogal veel verschil vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verplicht een pedofiel tot chemische castratie! Probleem over! Iedereen blij, althans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft heeft een pedofiel geen rechten! Kom op zeg! Een pefodiel is iemand die zich sexueeel aangetrokken voelt tot kinderen! Wanneer hij daadwerkelijk "tot handelen" overgaat, zou het maar zou jou kind kunnen zijn! Dan had je dit graag van te voren willen weten, om allerhande maatregelen te nemen. Een pedofiel hoort niet in deze maatschappij thuis en verdient m.i geen enkele vorm van recht! In mijn ogen is het een van de afschuwelijkste vormen van misdaad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een van beide vragen is gemakkelijk op te lossen, als je niet in een hutje op de hei woont woont er altijd wel een pedofiel in de buurt; je weet het alleen niet omdat ze niet veroordeeld zijn.
Voor de tweede vraag kun je afwegen of je naast die aanwezige pedofielen die ene veroordeelde ook op de koop toe neemt; dat kan je alleen zelf uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord is relatief simpel: ieder kind een armbandje om met daarop naam en adres en daarin de meest simpele transponder. Te kopen bij de sigarenwinkel voor 10 EUR

Iedere persoon met pedofiele gevoelens, zodra bekend hoe dan ook, verplichten een enkel band te dragen met wat meer electronica: vanaf een alarm tot een gps signaal naar een centrale. Die electronica wordt geactiveerd door een kinderbandje in de buurt, zeg van 1 meter afstand. Moet de man zelf betalen. Ja lastig voor de man en kost wel wat. Maar dat is beter dan de doodstraf of , al dan niet chemisch, castreren. Natuurlijk krijg je de nieuwe pedo daarmee niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De algemene rechten die een pedofiel heeft zijn wat mij betreft evenredig aan die van elk ander: echter: wij moeten onze kinderen en kleinkinderen 100% beschermen voor de vunzige klauwen van deze, in dit opzicht, zieke figuren. Zodra we weten dat iemand deze neigingen heeft en er ook nog iets mee doet of dreigt te doen (en dat gevaar is er al gauw) moeten we rigoureus ingrijpen. Dat zijn we verplicht aan onze kinderen. Dit zal vrijwel altijd levenslang isolement betekenen. Dus: inrichting of cel. Het zij zo. We hebben nu eenmaal geen eilandjes voorhanden waarheen we ze veilig op afstand kunnen verbannen.
Dus: weg ermee. Niet (slechts) uit rancune maar vooral uit preventie.