Wie heeft er tips om in de dagelijkse ´slangenkuil´op het werk te overleven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Eigenlijk ligt het antwoord in jezelf.. Ben jij een gevoelig persoon dat hier altijd een probleem mee zal blijven hebben? Neem je die problemen mee naar huis en kan je ze niet van je afzetten? Begrijp je niet waarom mensen zo in elkaar zitten? Dan zou ik aanraden om een andere job te doen.. simpelweg omdat je het als persoon niet aankan.. Ikzelf ben ook zo iemand.. in zo'n achterbakse, nep- wereld hou ik gewoon niet stand.. Ik ben iemand dat graag mezelf wil zijn.. Ik hoop voor jou dat jou job niet zo'n sector is waar je dat overal tegenkomt.. In sommige sectoren is het echt erg :s Ik wens je alvast veel succes in je zoektocht naar een oplossing..

Van buitenaf de slangenkuil bekijken en bestuderen. Kijk in eerste instantie niet naar wat er gezegd wordt, maar onderzoek de structuren. Maak er een onderzoeksproject van en je zult er geen last meer van hebben, integendeel het zal je energie geven, stimuleren en boeien. Als de slangen proberen je te bijten hoef je je alleen maar te realiseren dat jij niet in de kuil zit en ze kunnen je niet raken. (Je moet dus echt niet bij deze groep willen horen, anders val je terug de kuil in).

Gewoon door jezelf te blijven, en je daar niet in te mengen. Wees trouw aan jezelf, en laat je niet verleiden tot uitspraken waar je later spijt van hebt. Blijf ook dicht bij jezelf.

Daar zijn geen tips voor want zoals jij aangeeft, zijn er bepaalde personen die strepen willen halen, ongeacht of ze anderen hiermee benadelen. Daar is niks tegenop gewassen. De enige manier om daar vanaf te komen is een andere werkgever te zoeken. Je leidinggevende zou dit moeten signaleren en actie moeten ondernemen. Wordt er niks aan gedaan wordt je frustratie alleen maar erger. Ik zou op mijn gemak naar wat anders uitkijken; niet overal werken slangen! In het verleden heb ik weleens in een dergelijke situatie gezeten en als je niet oppast wordt je overspannen en gaat het ten koste van jezelf. Dus kies eieren voor je geld en probeer boven de slangenkuil te staan; ze zijn het niet waard, je verdient wel beter. Niks is zo erg als oneerlijkheid en jaloerse collega's. Sterkte!!

Als het enkel om geroddel gaat, zou je je erbij neer kunnen leggen als het bij je past. Als jouw werk wordt ondermijnd, je bepaalde werkmethodes opgedrongen krijgt die niet bij je passen of als er steeds andere negatieve gebeurtenissen plaatsvinden. Raad ik je aan om op tijd zelf de stekker eruit te trekken, door simpelweg ontslag te nemen. Als je je laat ontslaan heb je altijd meer uit te leggen bij een toekomstige sollicitatie. Het bedrijf is het niet waard dat jij ervoor werkt. Je houdt de eer aan jezelf. Is de bedrijfscultuur bij andere bedrijven in jouw sector nagenoeg hetzelfde? Dan zou ik je een carrièreswitch willen aanraden. Een stimulerende bedrijfscultuur is minstens zo belangrijk als de inhoud van het werk. Een aanrader is in dat geval het boekje: "De wending" van Geerhard Bolte. Daar heb ikzelf veel aan gehad. Ga vooral niet aan jezelf twijfelen! Veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100