Internet is een snel medium, verplicht dat je ook min of meer tot snel reageren?

ik heb het nu over chatmailtjes naar familie en vrienden.
vroeger gingen er dagen of weken overheen voor je een brief terug had, en dat was oke.
ook al check je je mail drie keer per dag, mag je toch een dag of twee, drie wachten met beantwoorden?
met goed fatsoen?

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ban mij wel. :) Het fijne is dat je zo makkleijker contact kunt houden en over meer zaken die je vroeger waarschijnlijk niet gedeeld zou hebben. Van die doodgewone dingen waar je waarschijnlijk vroeger geen brief over/voor zou hebben geschreven.
Nadeel: het lijkt ineens allemaal zo urgent. Ik denk dat het afhankelijk is van wat er gevraagd/verteld wordt, of een snel antwoord op snel plaats is. En dat je dat ieder voor zich mag uitmaken.

Nee dus op zich geen verplichting. Soms wel heerlijk dat het kan. ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ban=Van
makkleijker=makkelijker.
en snel plaats= op zijn plaats :$

Geloof dat ik de urgentie van antwoord geven op dit moment ook iets te hoog inschat. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Een mens moet toch altijd de tijd krijgen om na te denken? Wat geeft het? Internet is snel, maar dat hoef jij niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zeker niet. Telefoon is bijvoorbeeld net zo snel en die neem je ook niet altijd op. De snelheid gebruik je na gelang de prioriteit, dat doe ik in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent niet verplicht om snel te reageren... maar het is wel mogelijk. je kunt zelf bepalen of je een dag of wat wacht of niet... dat is helemaal aan je zelf mail wanner het uit komt wanneer je er zin in hebt... dan word de mail leuker ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach welnee (op de hoofdvraag, dan).

Mensen die verwachten dat je per direct een antwoord formuleert op hun mail, overschatten in regel gewoon hoe belangrijk zij zijn.

Een heleboel berichten zijn gewoon mededelingen die geen antwoord nodig hebben. Van de overige berichten zijn de meeste helemaal niet dringend. En van de dringende is het meestal ook wel handig als een respons niet zozeer snel komt, maar goed doordacht en duidelijk geformuleerd, zodat er geen misverstanden ontstaan in het gesprek.

Althans, zo ga ik om met mails.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind van niet. je kan het niet altijd zien hoor,
ik heb zoiets als het belangrijk is dan moeten ze maar bellen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bellen via het internet? Zo staat het niet in de vraag.
Nee, het verplicht niet tot snel of sneller reageren.
Het probleem is dat het internet (lees e-mail, chat, forum etc) de verwachting schept dat het sneller moet en kan. Dit is echter niet zo. Helaas zie je vaak dat als je bv een vraag per mail aan een ander stelt (bv aan een bedrijf) dat de vragensteller al na een dag helemaal over de emmer is omdat hij/zij nog geen antwoord heeft gehad.

Oorzaak: Een verkeerde verwachting.
Als er echt haast bij is dan zal de vragensteller dit kenbaar kunnen maken. Maar dan nog verplicht het niet tot direct antwoorden.