Komt er dit jaar een 2 of 3 koppige Euromunt?

In 1980 was er een speciale editie van de gulden munten met 2 koppen erop, Beatrix en Juliana.

Komt er dit jaar dan zo'n zelfde soort munt maar dan met Beatrix en Willem Alexander (en misschien Maxima).

Picture for question
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is toch een goede vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet wel een grote munt worden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Waarom zou hij niet serieus zijn Carscho?

Het beste antwoord

Er moet een nieuwe munt komen, of er ook een munt met dubbele kop komt is nu nog niet bekend, we weten het allemaal pas 12 uur!

Nederland krijgt met koning Willem-Alexander niet alleen een nieuw staatshoofd, er moeten ook nieuwe euromunten komen.

Op de euro's staat nu een afbeelding van koningin Beatrix. Het is onduidelijk wanneer de Koninklijke Nederlandse Munt (KNM) nieuwe euromunten lanceert. Waarschijnlijk duurt het wel even.

Tijdens de troonswisseling in 1948 (Wilhelmina/Juliana) een speciale penning met de beeltenissen van zowel koningin Wilhelmina als Juliana. Pas in 1950 verschenen de nieuwe officiële betaalmunten met de beeltenis van Juliana.
Dubbele koppen

Bij het aftreden van koningin Juliana in 1980 verschenen er guldens en rijksdaalders met de beide portretten van Koningin Juliana en Beatrix. Deze zogenoemde 'dubbele koppen' waren officiële betaalmiddelen en werden uitgegeven ter overbrugging van de periode voor het verschijnen van de nieuwe guldenmunten met het portret van Koningin Beatrix.

De eerste officiële 'Beatrix-munten' verschenen in 1982, twee jaar na het aftreden van Juliana. De Munt was maandag niet direct bereikbaar voor commentaar.