Muziek uit mijn tijd?

Dat hoor je ouderen wel eens zeggen: Dat is nog uit mijn tijd. Maar nou vraag ik me af: Wanneer is die tijd dan? Van je 20e of 30e ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als ik dat zeg "muziek uit mijn tijd"bedoel ik de tijd dat ik uit ging.Dus dat was in in de jaren 70...toen was ik ongeveer 16 jaar ......Rock me baby ....mm dat was in mijn tijd een heelrijk nummer,die schiet me te binnen hihiih
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooo... bedoel je Rock your baby van George McCrae?
ja heeeerlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaaaaa kon niet meer op zijn naam komen heerlijk nummer.

Andere antwoorden (7)

Mensen blijven in het algemeen de muziek mooi vinden, die ze mooi vonden toen ze tussen de 16 en 18 jaar waren.
Dus dat zullen ze wel bedoelen daarmee...
14 jaar geleden
zoals ik al zei in mijn reactie aan Antwoordman: Het gaat om de tijd die belangrijk is geweest voor je eigen "vorming". Dat is bij de meeste mensen de tienerjaren. Dus zo'n beetje van 11-21.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij altijd bij zal blijven is die echte 'Disco' muziek van medio jaren '70 tot medio jaren '80...

En wat me daarna bij zal blijven is de pop muziek van medio jaren '80 tot medio jaren '90...

En van de tweede helft van de jaren '90 natuurlijk de 'happyhouse'...

En door de jaren heen natuurlijk niet te vergeten de muziek van eigen bodem. Want ik ben trots op Nederlands talig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen antwoord op de vraag lijkt mij. De vraag is wat nu precies bedoeld wordt met de muziek uit "mijn tijd". Niet welke muziek je mooi vindt.
Het is muziek uit ‘jouw tijd’ wanneer je op een zondagmiddag je vinyl-collectie van stal hebt gehaald en aan het draaien bent, en dat dan de vriendin van jouw dochter zegt:

"Hey wat vet! Zulke plaatjes heeft mijn moeder ook nog!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is niet echt muziek die ik nu nog steeds 'mooi' vind, maar het is muziek die je terugverplaatst in een hele leuke tijd van je leven : schoolfeestjes, verjaarsparties, werkweken met de radio aan in de bus, je eerste vriendje, je eerste 'echte' zoen, vrije uren op school, dat je met een hele groep de stad inging, je eerste brommer, en nog even géén grote-mensen-problemen.....als je muziek uit die tijd hoort, word je altijd een beetje blij. (Ik wel, tenminste, en sommige lp's, die meegingen naar die feestjes, draai ik nog wel eens, inclusief de krassen door vette-chips-vingers, en de plakvlekken van de cola op de hoezen....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen muziek uit mijn tijd! Ik ben nu 74 en er is nog steeds muziek die ik mooi vind. Dat is zoals Gootje al aangeeft begonnen zo rond mijn 10e - 11e jaar en dat duurt zolang ik nog in en bij de tijd ben! Misschien bedoel je uit mijn jeugd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow! +1
Muziek is tijdloos en de leeftijd is verder totaal niet belangrijk.