Nee. Jouw baas zal je hebben aangenomen op basis van een maand- of weeksalaris. Daarmee ben je akkoord gegaan. Als de maand dus een dag langer duurt door het schrikkeljaar doet dat niets af aan de overeenkomst tussen jou en je werkgever.

Immers, als Kerst, Pasen ..enz op een doordeweekse dag valt in plaats van in het weekend, krijg je toch ook niet MINDER salaris?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Die maandag is voor een normale werkweek toch ook gratis vrij! Kerst valt wisselend, dit jaar is het een goed jaar voor de werkgever, maar het kan ook anders.

Andere antwoorden (5)

In feite heb je die overige 3 jaren al "geluk" met februari.

Deze maand is 2 (of zelfs 3) dagen korter dan de overige maanden (eigenlijk zou het een 30 dagen maand zijn, dus 2 dagen). Je werkt normaal gesproken dus 2 dagen meer "moeten werken" voor hetzelfde loon.

De 29e dag compenseert het voor jou baas wel weer een klein beetje.

T.o.v. een normaal jaar werk je dus wel "voor niets", tenzij je betaald krijgt per uur i.p.v. per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen; alleen als je per maand wordt betaald. Ik wordt per 4 week betaald. Dus 13 keer per jaar en om de zoveel jaar een 53e week. En die week komt nu een jaartje eerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen enkele dag dat je gratis werkt. Maar je verdient een paar centen minder per dag, gedurende een heel jaar.

(Met een maandloon - bij week of uurloon is de som anders.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkt in feite nooit gratis voor je baas. Alle 5 werkdagen in de week krijg je steeds betaald en de dagen die aan het einde van het jaar over zijn komen weer bij de eerste week van januari van het volgende jaar. Tenzij je een maandloon hebt, dan krijg je voor de 24 of 25 dagen die je in februari werkt toch een maandloon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen,dat kun je ook anders zien. Het salaris is afgestemd op maanden en schrikkeljaren.
Dus in de tussenliggende 3 niet-schrikkeljaren hoef je telkens een dag minder te werken. Mooi toch!