Wat verandert er als een dorp of buurt een heel grote geldprijs wint?

Ik zag op tv een klein dorp in het buitenland waarvan alle bewoners die een lot hadden ineens miljoenen wonnen. Ook bij de postcodeloterij komt het voor dat een hele buurt ineens rijk wordt. Hoe gaat dat dan verder? Wordt het ineens een sjieke buurt? Of verhuizen de mensen?
En hoe gaat het met de mensen die geen lot hadden? Verandert er voor hen iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een collega van mij won de straat om de hoek (standaard rijtje in een middelgrote stad) een grote prijs. Daar stonden binnen no-time erg veel huizen te koop.
anneliez
12 jaar geleden
Was in Spanje zeker? Ik geloof dat ze die prijs El Gordio (de dikke ) noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zagen er Spaans uit en klonken Spaans... ja dat kan wel in Spanje geweest zijn. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar volgens de tv zouden ze per persoon "maar" 4 ton krijgen en geen miljoenen.
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/semvanberkel/11178958/__De_laatste_loodjes__.html?sn=dft

Het beste antwoord

Toen hier in het dorp( Borne) de postcode loterij viel ,gingen er inderdaad een hele boel mensen verhuizen. En stonden er heel veel huizen ineens te koop. Dat is wat ik uit eigen ervaring weet. Een sjieke straat is het niet geworden. En de mensen die niet mee deden die zullen wel gedacht hebben van heh had ik maar..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat mensen gaan verhuizen hangt een beetje af van de plek waar ze wonen. Als je al naar je zin woont zul je, naar mijn mening, niet gauw verhuizen.
Verder zullen er mooie auto's e.d. worden gekocht.
De mensen die geen lot hebben gekocht hebben pech en zullen flink balen. Het enige wat er voor hun misschien verandert is dat hij/zij andere buren krijgt ;)

Poos terug is er ook een vrouw geweest die geen lot had gekocht en waarbij de prijs viel in haar straat ( zie bron ). Die is volgens mij nog mee naar de rechter geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan het type mensen wat er woont. Zijn het van oorsprong al van die materialistische mensen dan zullen ze snel verhuizen naar een grotere woning, zijn het van die achterstandswijken (zoals in Rotterdam is gebeurd) met belastingschulden dan zal er weinig veranderen, dat geld is door de belasting snel geint. Verder zijn er nog meer mensen die er hun schulden mee aflossen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat die mensen ook snel hun geld weer kwijt zijn. Tenminste sommigen. Als jij het niet gewend bent om zoveel geld te hebben, weet je ook niet hoe je ermee om moet gaan. Hopelijk krijgen zij een financieel adviseur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn straat won de andere helft (met net iets andere postcode) per huis een paar ton. Ze hebben ineens een betere auto en laten de tuin aanpakken. Verder blijft alles bij het oude heb ik de indruk.