Om ons ter veplaatsen.

Electrische auto's zullen waarschijnlijk nooit een brandstof motor vervangen omdat accus duur zijn, tot nu toe niet efficient genoeg en het opladen te veel tijd kost. Verder moet de electriciteit ook opgewekt en verplaatst worden, wat veel energie kost.

Waarschinnlijk gaan we richting andere brandstoffen, zoals waterstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat elektrische auto's niet goed genoeg zijn. Te weinig vermogen en te weinig bereik. Maar wat niet is, kan nog komen.

Brandstofcellen zijn een deadend omdat je waterstof moet produceren en dat gebeurt door het kraken van olie op industriële schaal.

Er moet eerst een duurzame energieinfrastructuur komen voordat elektrisch gereden kan worden. Het gaat langzaam maar het komt er wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkrijgt men de waterstof niet door middel van elektrolyse?
Omdat de alternatieven nog niet zó goed zijn om op grote schaal geproduceerd te kunnen worden. Er hangen nog te veel nadelen aan deze motoren. Dit gaat echter de komende jaren een hele harde run nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang er nog veel vraag naar is en er geen echt betere oplossing is
14 jaar geleden
Omdat er nou eenmaal weinig mooier is dan een dikke V8 benzinemotor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de oliemaatschappijen heel veel uitvindingen tegenhouden omdat die andere uitvinders aan hun centen komen . En dat zij zelf wel met uitvindingen komen om hun verlies te compeceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Groene auto komt steeds meer in opmars, vooral bij de leasemaatschappijen.