Hoe haal ik meer geld op met kerst kaartjes?

Hoe haal ik meer geld op met kerst kaartjes lopen?
Ik ga deze week en volgende week met mijn kerst kaartjes (die ik van mijn folder, kranten baantje heb gekregen) langs de deur om geld op te halen. En ik zou graag willen weten hoe ik meer geld kan ophalen dan normaal. Moet ik hiervoor op een bepaalde manier praten, of moet ik mij verkleden? Elke tip kan ik gebruiken, voor wat voor kerst kaartjes loper bent u bereidt meer uit te geven dan normaal? bij voorbaat dank u.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (9)

gha volgendeweek zelf ook langs, ik loop de ochtendkrant.

doe m'n normale kleren aan, niks speciaals, praat netjes, en kijk de mensen recht aan. zo heb ik vorig jaar op +/- 60 adressen 250€ opgehaald. (heb een wijk ver buiten het dorp, dus ze geven redelijk veel p.p. gezien er verder nooit iemand komt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga morgen zelf en ik doe het zo: ik bel aan en geef de krant en geef daarna meteen de kerstkaart en wens ze prettige feestdagen.

(ik zie dat iedereen het volgende week doet maar 25/26 is het kerst... en het zijn kerstkaartjes he ;p)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees vrolijk en spontaan. heb een gulle lach en verwacht geen geld maar geef het kaartje en wacht af of ze je wat geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet daar nu niet mee beginnen maar altijd moet je daaraan werken! Het hele jaar door ;)

Je moet af en toe een praatje met ze maken. Als je ziet dat ze hulp nodig hebben snel te hulp schieten zo had ik een wijk waar ik veel mense kende en vaak een praatje maakte. Als je zelf veel mensen kent. krijg je niet alleen meer geld, maar ook veel plezier in bezorgen.

En nu tijdens het langs deuren gaan een big smile opzetten, ik had 2 jaar het geluk dat er sneeuw lag, dat maakt mensen vrijgevig :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga niet langs de deur als het donker is, veel m.n. oudere mensen doen hun deur dan niet meer open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het altijd leuk als jullie komen.

Voor een dagelijkse krant moeten jullie vaak echt heel vroeg je bed uit, dan door weer en wind de krant rondbrengen, daarna naar school.
De beloning is echt minimaal, dus ik heb alle respect, het is een keihard baantje.

Mijn krantje hoef ik alleen maar uit je bus te pakken en bij de thee of koffie te lezen.

Zie wel dat soms iemand er extra leuk uitziet, maar het heeft geen invloed op wat ik geef.
Dit heb ik van tevoren al bedacht :-))

Toegevoegd na 3 minuten:
uit JE bus moet zijn: uit de bus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn een beetje waardering! +1
oude kapotte kleding aandoen, je haar niet wassen en met grote puppyogen schuin omhoog kijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed het altijd als volgt:

Zorg er voor dat je als eerste met kaartjes door je wijk gaat. Tegenwoordig komt elke folder-, huis-aan-huiskrant- en dagbladbezorger langs de deuren. Als er al veel bezorgers voor je geweest zijn, dan geven de mensen steeds minder.

Kies een tijdstip dat veel mensen thuis zijn, maar probeer ze niet te storen in hun bezigheden. Ga dus niet onder etenstijd langs de deuren.

Noteer de adressen waar niemand thuis was. Ga door nog eens langs.

Je hoeft niet perse de krant of folder tegelijk te overhandigen met het kaartje. Als je alleen folders bezorgt is het juist beter, om dit niet te doen. Je kan dan nog enigszins de suggestie wekken dat je een krant bezorgt in de wijk. Op reclamefolders zitten maar weinig mensen te wachten immers.

Zorg dat je een lach op je gezicht hebt. Dat scheelt een boel. Mensen zien graag vrolijkheid en vrolijkheid werkt aanstekend.
12 jaar geleden
Als je een krant bezorgt, overhandig dan de krant tegelijk met het kaartje. Wees vriendelijk en wens ze prettige feestdagen namens de krant. Zo weten mensen direct wie je bent en wat je bedoeling is. De meeste mensen zullen je best een extra centje willen geven. Zeker als je er normaal verzorgd uitziet en gewoon beleefd en vriendelijk bent.

Ik vind het altijd vreemd als er iemand voor mijn deur staat die ik nog nooit gezien heb (ik ken namelijk geen enkele bezorger in onze wijk) en die dan zomaar beweert de bezorger van een of ander blad te zijn. Hoezo moet ik dat geloven? Ik ben niet heel achterdochtig van aard, maar ik weet wel dat er ook mensen rondlopen die zich voordoen als een bezorger, en zo proberen wat geld op te halen. Dus wees duidelijk over wie je bent.