Heeft het ook voordelen om dik/gezet/mollig of stevig te zijn?

Dat het gezondheidsrisico's met zich mee brengt, dat moge duidelijk zijn. Maar zijn er ook dingen waarmee je in het voordeel bent als je wat aan de forse kant bent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Detryoal
Met stevig worden dan wel spieren bedoeld, geen vet...je hebt wel gelijk daarmee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriendin is ook een beetje stevig(vet, geen spieren.) maar dat hangt best wel lekker. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graatjemager hoeft van mij ook niet hoor. Beetje vet op de botten mag best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dik ? probeer niet dikKER te worden.. is slecht voorjegeondheid. maaar als je mollig bent is dat niet erg!
maar word er niet te onzeker over ! Je hebt wel sterkere botten als je dik bent. maar niet ''te dik'' mollig is niet erg . groet,

Het beste antwoord

Ik ben zelf erg dik, 155 kilo. En er zijn inderdaad heel veel nadelen aan het dik zijn, maar ook een aantal positieve.

- Zo kun je o.a. meer genieten. Je zit niet na 1 hap vol. Als je bijvoorbeeld iets heel lekkers eet, verslavend lekker zoals chocola, zit je als dun iemand meestal erg snel vol, dikkere mensen kunnen 5 repen op zonder moeite. Nadeel is alleen dat je emotioneel daarna kapot gaat.

- Je bent sterker. Althans dat merk ik. Als men me slaat, voel ik meestal er weinig van of, veroorzaak ik bij iemand anders pijn, zonder ook maar te bewegen. Erg voordelig als je vele pestkoppen heb, die je 100% heb bij dik zijn.

- Je hebt een reden om lui te zijn. Als je dun ben, verwacht men niet dat je lui, maar zeer actief ben, veel meer eisen. Dus, als je dik ben, accepteer men het dat je een luie donder ben.

- Je kan in sommige gevallen gratis na de sportschool.

- Je koopt niet automatisch overdreven veel kleding.

- Het voedsel wat je eet is vaak goedkoper.

- Men wordt naarmate van tijd bang voor je, die pestkoppen, dus, adios pijn.

Das alles wat ik kan bedenken.

Maar t weeg simpelweg niet op tegen het negatieve gedeelte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

ik denk dat je het minder snel koud hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vet wordt oestrogeen opgeslagen.
Bij vrouwen is dit een voordeel na de overgang omdat botten langer stevig blijven.
Als de oestrogeen "op" is uit de vetten zullen de botten broos worden door ontkalking.
Een zekere hoeveelheid vet is hier dus een voordeel (zolang je niet overdreven veel vet hebt, want dan worden andere delen weer te veel overbelast zoals de gewrichten.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"+"
En je krijgt minder snel rimpels.
En je komt minder snel "pinnig" over.
Mensen denken dat je gezellig bent.
Je wordt niet verleid om alle kleding te kopen die je anders zou kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het zelf nog al , ik zie er geen voordelen in . ;$
Maar dat moet je denk voor jezelf bepalen als je er voordelen in ziet of niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa dat heeft soms wel voordelen!
Je krijgt het niet snel koud en je kan leuk met kleine kindjes spelen! ( sorry voor de droge reactie maar dat vinden kleine kleutertjes leuk :D )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men kijkt niet gauw langs je heen.
Het heeft iets vertrouwenwekkends.
Je laat een gezonde indruk achter.
Het heeft een ontspannen uitstraling.
Je bent in het bezit van extra weerstand tijdens een langdurige ziekte.
Vetten zijn noodzakelijk voor het opslaan van bepaalde vitaminen / mineralen
Je straalt makkelijker kracht uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Wanneer je ziek wordt en intensief behandeld moet worden, is het een voordeel dat je wat molliger bent.
Ik weet van een virend die op oncologie werkt, dat ze liever iemand met wat pondjes teveel zien komen, dan iemand die slank of mager is.
Vooral bij chemokuren heb je even wat 'reserve' en dat is fijn voor je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Je hebt minder snel last van je botten.
Wanneer je lekker wil gaan liggen of zitten, op houten stoelen bijvoorbeeld. Dat is helemaal niet prettig voor magere/dunne mensen.
Je zult wat makkelijker je houding vinden zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je wordt gezien. Je lichaam en daarmee jezelf kan zich niet meer zo gemakkelijk onzichtbaar maken.
Dat is in mijn optiek ook de kern van mensen die te dik zijn. Soms willen zij zelf niet gezien worden, terwijl hun ziel juist wel gezien wil worden. Die wil juist zichbaar zijn zodat hij gehoord kan worden wat hij te vertellen heeft.
In het leven doen veel mensen dingen om de aandacht te hebben. Dit is een methode om ook de liefde te kunnen krijgen. Aandacht willen hebben en gezien willen worden zijn gelijk aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook niet mager of slank, wat mollig...niet dik...
Wél ik kan enorm genieten van eten!
Ik lach zéér graag!
Ik toon jonger dan ik werkelijk ben.
Mijn man zegt, dat het lekker vrijt. :o)
Al 13 jaar......
Dus zal het zo wel zijn.
Ze zeggen dat ik een mooi gezichtje heb.
heb al gemerkt dat er veel mollige mensen een tof gezichtje hebben.
Als je valt, ga je niet zo rap iets breken.
Ik spreek van ondervinding....

Toegevoegd na 39 seconden:
Een goei vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk een aantal positieve gezondheidsaspecten aan "mollig" zijn.

Maar laten we duidelijk zijn: we hebben het over mensen met een BMI tussen 25-30 (een hogere BMI heeft zoveel gezondheidsrisico's die niet meer opwegen tegen mogelijke positieve aspecten).

Ondanks de raad een BMI te handhaven tussen 20 en 25 zien we wetenschappelijk een hogere overlevingskans bij vrouwen boven de 65 jaar met een BMI tussen 25 en 30.

De hypothese waarom dit zo is, is meervoudig:

- men heeft meer "reserve" indien geconfronteerd met ziekte of trauma

- met heeft minder osteoporose owv enerzijds de mechanische component, anderzijds de oestrogeenopslag.

Ook bij jongere mensen heeft een BMI tussen 25-30 voordelen. Zo zijn zij doorgaans gezapiger, minder onderhevig aan stress en mogelijk daardoor iets gelukkiger.
Verder zijn ze een beetje minder koude- en hitte-intolerant.
Ook kunnen ze er net iets jeugdiger uitzien, al spelen meerdere factoren hierin een rol.

Maar belangrijker dan de BMI is de algemene conditie. Een mollig persoon die meermaals per week sport (maar iets teveel eet) is doorgaans in betere conditie dan iemand met een sedentair leven (en bv. roker), maar met lagere BMI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf een BMI van boven de 30 spreken we niet voor niet van "morbide obesitas" oftewel ziekmakend overgewicht. Met andere woorden: dan is het overgewicht op zich de reden waarom bepaalde ziektes optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor ik ga heel ver met inlevings vermogen maar dat met dat sporten is vergezocht. Hoe zwaarder, dikker mensen zijn , hoe * minder* graag hij / zij gaat sporten. Dus dat maakt dat dat éne uurtje sporten meer pijn doet .
Als je ooit een prijs wint en wordt uitbetaald in je eigen lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want je hebt gewoon veel meer om bij te zetten in geval van ziekte.
Verliest iemand van 100 kilo met een lengte van 168 ( bij wijze van spreke) door ziekte 10 kilo is er nog niks ernsitigs aan de hand. ( even zonder ziekte mee gerekend dan) Maar verliest iemand van 48 kilo en dezelfde lengte door de zelfde ziekte 10 kilo dan kon diegene het wel eens heel moelijk gaan krijgen.
En wat ik zelf vaak ervaar is dat wanneer iemand een duidelijk overgewicht heeft en te kennen geeft af te willen slanken krijgt ie er alle begrip voor van de mensen om hem heen,maar als iemand die heel dun is zegt dat ie graag aan wil komen krijgt ie meestal negatief commentaar dat ie dan maar beter moet eten of zich niet zo aan moet stellen omdat ie allang blij moet zijn dat ie kan eten wat ie wil zonder een grammetje aan te komen en allang blij mag zijn met zo,n mooi dun figuur.
En soms is het ook nog eens zo dat het in een relatie meestal de kerel liever heeft dat zijn partner gezellig met hem mee eet en dat dat dan ten koste gaat van haar maatje 38 dan dat ze bij iedere kroket loopt te piepen dat haar kont daar zo dik van word.
DES TE MEER GEWICHT DES TE MEER OM VAN TE HOUDEN Is dan vaak het motto.En als het de gezondheid niet schaad is er met dat motto niks mis toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ondergewicht, en ik wil heel graag stevig worden! Je krijgt er vormen van, je krijgt een molliger gezicht (wat er meestal gezonder en minder vermoeid uitziet, geen rimpels etc) je hebt het ook nog minder snel koud!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Botten blijven zichzelf "verbeteren en aangroeien" gedurende de jaren. Botten hebben wel weerstand nodig om te kunnen en willen groeien.

Mensen die een beetje mollig of gezet zijn, brengen meer druk uit op hun botten. Gewoon weg omdat de botten harder moeten werken om hun gewicht te kunnen dragen.

Dus voor botaanleg, botontwikkeling, botopbouw is het beter om wat molliger te zijn. Je moet niet zo dik zijn, dat je botten je niet meer kunnen dragen.

Door na (bijvoorbeeld) een goede maaltijd een rondje te gaan lopen, bouw je druk op je botten.

Je bovenbenen moeten "werken". Je hebt dus minder snel last van osteoporose of wel botontkalking.

Magere mensen hebben daar eerder last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nieren gaan niet zweven bij motorrijden !
Je waait niet gauw weg en je bent constant in training vanwege het extra gewicht wat je meeneemt !