Waarom zijn er "ramptoeristen"?

Ik bedoel: rampen zijn toch helemaal niet leuk?
Waarom gaan mensen dan in de weg lopen op een rampenplaats?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ramptoerisme kan smakeloos zijn. Heb er ook een pleuris hekel aan als mensen bij een ongeluk gaan staan kijken. En hulpverleners in de weg staan is helemaal uit den boze. Echter, als er een vulkaan om texel tot uitbarsting zou komen zou ik het natuurverschijnsel ook wel willen zien. Ondanks dat er een dorpje of twee onder de lava liggen. Een ramp kan ook facinerend zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nieuwsgierig...

daarom Zijn er papparazzi, daarom is er de story en aanverwante bladen...
Daarom is er überhaupt nieuws, omdat we nieuwsgierig zijn... Zou er een journaal zijn als er niemand naar zou kijken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En we worden steeds meer nieuwsgierig, zo zeer dat we zelfs op pad gaan naar een ramp om er in de weg te gaan lopen...
omdat ongelukken niet alledaags zijn, en mensen zijn nu eenmaal nieuwschierig. Normaal zie je dat soort dingen alleen in films, en op zo een moment kun je echt zien hoe het eruit ziet. Ik vind het logisch dat het gebeurt, maar ik keur het niet goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nieuwsgierigheid is mensen eigen en dat gaat soms heel ver, waar komen alle foto's vandaan die vlak na een ongeval zijn gemaakt? Juist ! Van iemand die met een camera op pad gaat, en waarom? Omdat wij nieuwsgierig zijn. Kijk op TV, 'Opsporing Verzocht', 'Vermist', 'Peter R.', allemaal programma's die onze nieuwsgierigheid alleen maar versterken, en dan nog het liefst in andermans leed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is zuiver en alleen ongezonde sensatiezucht, waar blijkbaar erg veel mensen aan lijden. Hulpverleners in de weg lopen en dat soort zaken is echt heel erg. Blijven kijken naar een ramp/ongeval of er naar toe gaan, vind ik gestoord gedrag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
één oord : ongezonde sensatiezucht en voyeurisme. de ellende van anderen doet hen leven.