De titel 'Hofleverancier' en het bijbehorende wapenschild is bestemd voor kleine en middelgrote bedrijven met een regionale uitstraling, die minstens honderd jaar bestaan en een onberispelijke reputatie hebben. Ze hoeven niet per se aan het Hof te leveren. Alleen koningin Beatrix kan dit predicaat toewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op deze link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de hofleverancier van een nationaal elftal is de club waar de meeste spelers vandaan komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oorspronkelijk was dit een predikaat dat alleen bedrijven kregen die aan het hof leverden, dus aan het koningshuis. Aan welke eisen met tegenwoordig moet voldoen om dit predikaat te krijgen kun je in een eerder antwoord al lezen.

Toegevoegd na 24 seconden:
met moet natuurlijk men zijn.