Nee, de geschiedenis evolueert zichzelf. Dat lijkt soms op een herhaling, maar is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat zegt het gezegde.
En is ook zo. na elke vrede volgt oorlog, na elke oorlog volgt vrede. Wereldrijken komen en gaan weer onder. Tot nu toe heeft zich dat telkens herhaald en er zijn geen aanwijzingen dat dit anders gaat worden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen best dingen zijn die telkens terug komen, dan wel niet in andere vorm maar om nu te zeggen dat hiermee de geschiedenis zich herhaalt , nee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kun je nazien in de geschiedschrijving.
Zelfs binnen familie geschiedenis vind je bepaalde zaken die steeds terugkeren. !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn glazen bol beweegt de geschiedenis zich in spiralen. Het lijkt op een herhaling, maar het is het niet.