Hebben dove kinderen behoefte aan niet dove vrienden?

Ik bedoel. stel dat je doof bent als kind heb je dan geen behoefte aan niet dove vrienden? en als dat zo is ik heb zo juist gegoogled maar ik kon geen site zo snel vinden waarin zo iets stond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een vriend is een vriend, doof of niet.
Maar het is wel een goede manier om te leren hoe het is om te communiceren met niet-dove mensen.
Ik leerde als kind het snelste een andere taal door vriendjes die een andere taal spraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er behoefte aan is zal per persoon verschillen. Een punt is wel dat dove kinderen meestal op speciaal onderwijs zitten en op school dus alleen maar met andere dove kinderen in contact komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dove kinderen hebben zeker behoefte aan niet dove vrienden, het merendeel van de mensen is horend, dus ze zullen hier altijd mee te maken hebben, door al op jonge leeftijd om te gaan met horende kinderen, zullen ze veel leren.
Door alleen om te gaan met andere dove kinderen, blijven ze in een 'klein' wereldje.

Toegevoegd na 41 seconden:
Dit geldt trouwens niet alleen voor dove kinderen, maar voor alle kinderen met een handicap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er dan geen instelling of zo waar dat word geregeld? Ik heb eens gezien dat sommige mensen zich opgaven voor vrijwillgigerswerk met gehandicapte mensen (in een rolstoel bijvoorbeeld) maar ik heb het nog nooit gehoord van doven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doven kiezen er vaak zelf voor om om te gaan met andere doven, omdat ze elkaar kunnen begrijpen.
Lees onderstaande link
http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/bijzondere-mensen/slechthorenden-en-doven.html
Voor contact met doven kan je misschien eens kijken op de volgende website
http://www.gebarencentrum.nl/gebarencursussen_adressen.asp