Zitten we over een aantal jaren alleen nog maar achter de computer?

Waar gaat het heen met de wereld, gaat de computer voor alles?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een e- book ook een computer noemt , dan wordt boeken lezen ook achter de computer.

Antwoorden (7)

Nee, op tweede Pinksterdag gaan we naar de Meubelboulevard.
13 jaar geleden
Nee hoor, dan hebben we een pc aan de pols, met een interface dat de muis overbodig maakt. Dus dan hebben de internet en alle andere programma´s gewoon bij ons en altijd. Breedband is dan uit de tijd.

De computer overleeft de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja de meeste mensen zijn verslaafd aan de pc , alleen ze weten het niet

ik vind de evolutie van de pc ook niet altijd even goed, de mens komt niet meer buiten, heeft geen sociale contacten meer (en dan bedoel ik FACE TO FACE), komt niet meer in cafés, ... kortom sociale contacten zijn nul komma nul.

En mensen denken dat sociale websites daar verandering in kunnen brengen hebben het mis want dan zit je nog steeds voor de pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over een paar jaar? Ik (en velen met mij) doe al niks anders en dat doe ik al jaren. Er zullen er wel veel bij komen de komende jaren, maar neem maar gerust van me aan dat het aantal echte computerverslaafden, mondiaal gezien, heel hoog ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik bij mij thuis kijk dan zie mijn kinderen anders omgaan met computers en internet dan dat ik doe. Kinderen zijn niet bezig met de techniek, maar richten zich op applicaties die hun passen. Voor hen is het de radio of TV die op het juiste kanaal ingetuned wordt.

Lekker laten evolueren zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat het een periode wordt. Maar net zoals alles proberen we iets anders en als het ook niet goed is, dan proberen we weer wat anders.

Toegevoegd na 18 seconden:
Dat weten we pas als we het echt geprobeerd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan onderschat je denk ik het fenomeen computer.
Als ik niet oppas zijn er ook dagen bij dat ik alleen maar achter de computer zit. Maar wat doe ik dan ?
Ik shop voor goedkope producten en prijsvergelijkingen en aanbiedingen zodat ik sneller klaar ben met winkelen - computer vervangt de wekelijkse berg folders die er dankzij de nee/nee sticker niet meer inkomt.
Ik kijk leuke filmpjes, gemiste uitzendingen en documentaires, afleveringen van series of privefilmpjes - computer vervangt de televisie
Ik chat en discussieer op diverse fora met mensen van over de hele wereld - computer voegt iets toe dat er niet was.
Ik leer Duits spreken en schrijven via een online cursus, zodat ik snel en makkelijk door kan werken.
Ik ontwerp patronen en verkoop die via Internet - computer vervangt potlood, papier. kopieerapparaat en HEEL veel postzegels en een winkel
Ik doe spelletjes en puzzels - computer vervangt puzzelboekjes en gameboy.
Ik telebankier.

Affijn, zo kan ik dus nog wel even doorgaan.
De computer vervangt ook nog de krant, de tegenwoordig veel te dure tijdschriften, ik zoek boeken uit, zoek dingen op die ik anders niet e weten zou kunnen komen of waarvoor ik uren in dure boeken zou moeten bladeren, ik volg het nieuws, leg contact met mensen verder weg wat leuker en sneller is dan incidentele brieven schrijven of bellen, ik bekijk en upload foto's die we zo binnen de familie snel kunnen delen. Ik zoek recepten waarvoor ik anders wel een bibliotheek aan kookboeken zou kunnen aanleggen. En ik beantwoord tussendoor ook nog af en toe een vraag op GV.

De computer is dus niet maar één apparaat voor maar één activiteit. Het is zowel een vervanging van veel oude communicatiemiddelen als een aanvulling voor zaken die we vroeger helemaal niet hadden. Nogal logisch dat daar veel tijd in gaat zitten.

De hele dag zal het nooit worden, maar uren die we normaliter aan vele vande anderegenoemde zaken besteedden, doenwe nu via de computer. Niet de activiteit is veranderd, maar de vorm waarin. En daarnaast blijft er nog een wereld aan dingen te doen over. Nu, EN in de toekomst.