Hoe noem je iemand die de schuld altijd op een ander legt?

Toegevoegd na 1 dag:
voorbeeld: een voetbaltrainer die de schuld van falen niet bij zichzelf legt, maar bij de spelers of de club...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
54.9K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (34)

Een afschuiver
Een lafaard
of iemand die geen verantwoordelijkheid durft te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik vind van wel. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van wel ook! +
Cryofiel
13 jaar geleden
Ook +. FlorisBoening, als je al weet wat het antwoord is, had je je vraag niet hoeven stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou daar zat ik dus ook aan te denken idd. is het een vraag of een raadseltje waarbij je een bepaald antw verwacht en het andere afkeurt?
dan hoef je in principe niet naar de mening van anderen te vragen m.i.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is niet "hoe vindt mijn baas dat je zo iemand moet noemen". De vraag is: "hoe noem je zo iemand". Je moet niet verbaasd staan als je antwoord krijgt op de vraag die je stelt, en niet op een vraag die je niet hebt gesteld. Wat jouw baas vindt van de antwoorden die hier worden gegeven, is niet relevant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heeft je baas eigenlijk met deze vraag te maken als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, als de man ze zo omschrijft zijn het de aller ergste Loenie! :O)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een goed antwoord op de vraag. + dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van C4th is helemaal juist. floris is het hier niet mee eens want geeft aan dat het over zijn baas gaat (zijn trainer dus). In dat geval is de trainer dus een afschuiver en iemand die de verantwoordelijkheid niet wil nemen van het falen, maar wat heeft zijn vrouw hiermee te maken Loenie? @Floris: Over het algemeen is de trainer de persoon die de spelers traint en voorbereidt op een wedstrijd. Als er tijdens een wedstrijd fouten worden gemaakt zijn het de spelers die ze maken (ligt eraan waarom). Een trainer kan wellicht fouten maken door de spelers te zwaar of te licht te trainen of ze niet voldoende te motiveren en een club heeft de verantwoordelijkheid erop toe te zien dat zowel de trainer als de spelers een goede samenwerking hebben, in dat geval draag je met zijn allen verantwoordelijkheid als er gefaald wordt en niet alleen een trainer of alleen de spelers. Uit je vraag begrijp ik dat jij als speler ook vind dat jij niet gefaald hebt maar de trainer dus durf jij ook geen verantwoordelijkheid te nemen (dat verklaard waarschijnlijk dat jij het niet met dit antwoord eens bent, je wilt jezelf immers niet zo noemen toch?)
ik noem dat altijd een ''schuldlegger'' maar weet niet ofsat een normaal nederlands wooed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hufter, naaier, viezerik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
want?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hufter: botterik, kaffer, pummel.
Naaier: iemand die anderen bedondert, bedriegt
Viezerik: smeerlap, vuilak, kroeier.
Van geen van deze personen staat vast dat ze de schuld altijd bij een ander neerleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook wel enigszins
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zijn definities zijn dit, en zijn dit de enige definities? ik denk dat ze van het net komen namelijk, maar het is niet allesomvattend idd, dus in DIE zin klopt het niet
(in een andere misschien weer wel) :) overigens loop ik hier iedereen te plussen, of het antwoord nu wel ergens op slaat of niet. gewoon vanwege de minnetjes niet niet worden toegelicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt wel op dat ALLE antwoorden, hoe dan ook, gemind worden! Raar is dat.
De een meer dan de ander, maar hoe dan ook.
Ik denk dat er geen enkel goed woord voor zo iemand is. Iedereen heeft zijn eigen idee of gevoel hierbij. Euca: de definities komen deels uit eigen koker, deels uit het synoniemenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets van jezelf en iets van elders dus :) ik denk niet dat er meer definities zijn van een woord.
iemand die mij wat flikt en in mijn schoenen schuif zou ik zelf wel zo kunnen noemen (zonder moeite, maar dat ter aanvullende info) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OH, maar ik zou ook wel iemand zo kunnen noemen hoor!! Maar dat is puur subjectief. ..:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:O))
een politicus of advocaat maar dit is een vak.

onder de burgers bestaat er ook een versie, en is in deze vorm ook wel bekend als narcist en in mindere mate ook wel als loser, iemand die zo eigenwijs is als dikke str#nt, een niet realistisch iemand of een persoon met heel weinig empathie genoemd.

(persoonlijk denk ik dat de laatste 2 het ergst zijn, of leg ik hierbij de schuld bij anderen?)

Toegevoegd na 2 dagen:
een deurwaarder staat er ook wel bekend om
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De termen die jij hier benoemt hebben niets te maken met een ander de schuld geven.
De narcist vindt zichzelf geweldig (zegt niets over schuldvragen. Misschien ziet hij gewoon geen probleem)
Een Loser kan van alles zijn, hoeft ook geen schuldafschuiver te zijn
Eigenwijs zijn als dikke str#nt heeft er ook helemaal niets mee te maken
Niet realistisch zijn kan juist ook betekenen dat je alle schuld altijd op je neemt
Een persoon met weinig empathie kan zich niet voorstellen wat een ander voelt. Ook dit zegt niets. Slecht antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog nooit den haag vandaag gezien met het geschuif van een zwartepiet? narcisme http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme
Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist.
(verder hoef ik het waarschijnlijk niet aan te vullen met een beetje voorstellingsvermogen) iemand die eigenwijs is al dikke stront wil ook zijn fouten niet inzien dus leg het bij een ander neer (afschuiven dus) niet realistisch kan ook betekenen dat iemand zichzelf alleen maar snapt en anderen niet, en anders zichzelf ziet als een oorzaak van wat misgaat (slachtofferrol) maar gezien de vraag is het niet moeilijk te bedenken dat deze versie niet bedoeld wordt bij deze vraag. iemand die zich niet in kan leven in een ander snapt niets van een anders en zal dus vasthouden aan zijn eigen standpunt. als ie een beetje bewust handeld zou ie het voor zijn/haar manier goed doen (dus indirect de schuld bij een ander leggen want deze ziet het natuurlijk verkeerd) maar goed, JIJ vind het een slecht antwoord dus als je wat in kan leven in anderen zie je aan de andere 2 plusjes dat niet iedereen die mening deelt met je.
overigens zeg ik niet dat er wat mis is met je persoonlijke standpunt, maar voor anderen gaat het niet altijd op dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ik was de loser vergeten, het is er maar net wat jij erbij ziet, dan kan je vragen wat ik erbij zie en DAN kan je kijken of het overeen komt of niet. maar goed, je kan dus ook je eigen standpunt als uitgangspunt en meetlat nemen natuurlijk en niets vragen maar gewoon oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ hoor, en ja wat wordt er toch veel bemind hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het stikt van de minnaars!!! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een narcist is iemand die erg ijdel is met zichzelf, maar dat betekent niet dat die altijd de schuld legt bij een ander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had er een linkje bij gedaan Arber, want het is wel degelijk meer dan iemand die voor de spiegel mooi en perfect staat te zijn, vandaar :)
een psychopaat
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de + had ik al bijgezet fremar, maar zie dat de minnen belachelijk hard gaan. dus een stukje tekst voor de anonieme minnaars van je
Bij een psychopaat ontbreekt de capaciteit om emoties zoals schuld of wroeging te voelen omdat ze niet kunnen empathiseren met anderen. Het gedrag van een psychopaat laat zich vooral tonen in sterk egocentrisch gedrag, waarbij het eigenbelang altijd boven dat van anderen gaat. Dit kan op een duidelijk zichtbare wijze gebeuren, maar het kan ook zo zijn dat men zich schijnbaar aardig en sociaalvoelend voordoet om daarmee te bereiken dat er later rechten of gunsten kunnen worden geëist. Een ander kenmerkend verschijnsel is dat zij zo manipuleren dat de ander dat niet direct in de gaten heeft en zich ongewild voor “het karretje” laat spannen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopaat zo'n persoon kan dus zeggen... als jij niet zo raar deed had ik je niet in elkaar hoeven slaan, je vroeg erom. je houdt niet van me, anders zou je dit en dat wel doen of laten. knap staaltje van schuld verschuiven denk ik :)
Een f***ing Loser.

Die schuift het altijd af op een ander, kan slecht tegen zijn verlies en het is nooit zijn eigen schuld.

Iemand die door zijn houding al verloren heeft in aanzien door zelf geen verantwoording te willen nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een reactief persoon legt de schuld altijd buiten zichzelf. Hij of zij verwijt het de omgeving (mensen, het weer, etc) om zijn eigen gedrag goed te praten. Dit soort mensen hoor je vaak het volgende zeggen:
* Ik kan er niets aan doen
* Zo ben ik nu eenmaal
* Ik kan het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Louis van Gaal is een narcist in hart en nieren. Geniaal om te zien hoe hij leiding geeft. Hij heeft een zeer agressieve houding op het gebied van leiding geven: * Anderen overheersen
* Anderen negeren
* Slecht luisteren
* Overdreven veel kritiek op anderen geven en deze kritiek blijven herhalen
* De stem verheffen of zelfs schreeuwen Naar mijn mening let zo'n iemand vooral op de tekortkomingen van een ander om zijn of haar eigen gedrag goed te praten. De narcist projecteert zijn gebreken, tekortkomingen, gedragingen enz. op andere mensen om te het hoofd te bieden aan zijn eigen ontoereikendheid en tekortkomingen. Projectie wordt bereikt door schuld, kritiek en bewering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ heeft toch wel verwantschappen met narcisten dus
advocaat van de duivel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 'schuldinandermansschoenenschuiver' ook wel 'schoentjesschuiver'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schoentjesschuiver :D die vind ik leuk +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, leuk gevonden dus +
Dat is iemand met een 'Paranoïde Persoonlijkheidsstoornis'

Er hoeft maar iets te gebeuren en meteen vliegen ze in de 'verdedigings-modus'. Vrij agressief weten ze iedereen in hun omgeving te vertellen wat die - in hun ogen - fout heeft gedaan en wat die wél had moeten doen. Het is ook heel lastig om een discussie met dit soort personen te voeren, omdat ze zich heel snel aangevallen voelen. Ze staan vaak helemaal niet open voor de mening van anderen. Het lijkt vaak alsof een andere mening voor hun bedreigend is. Het kan ook best lastig zijn om met deze personen samen te werken, omdat er altijd conflicten ontstaan over zaken waar je normaal gesproken om moet lachen.

Google maar eens op "Paranoïde Persoonlijkheidsstoornis" voor nog veel meer uitgebreide informatie. Zo kun je ook leren hoe met deze personen om te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand die steeds de schuld van iets buiten zichzelf legt,speelt wellicht een slachtofferrol.
slachtoffer dus,denk ik.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goe antwoord Slachtoffer
Plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er dan het 'eeuwige slachtoffer' van maken, want er zijn natuurlijk ook mensen die echt slachtoffer zijn van een hoop rottigheid en narigheid. Die mensen worden vaak ook aangekeken alsof ze het wel aan zichzelf te danken zullen hebben en dat is echt verschrikkelijk.
niko
12 jaar geleden
ook de door u bedoelde echte slachtoffers kunnen in die rol blijven hangen.en ook dat is vervelend voor alle betrokkenen,ook voor de slachtoffers zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het eens met bovenstaande reactie. Ook al is iemand werkelijk slachtoffer dan is het nooit goed in de slachtofferrol te blijven hangen. Het levert namelijk nooit iets op voor het slachtoffer. Dofa
niko
12 jaar geleden
klopt een beetje.maar zoals je zelf aangeeft,"waar een wil is, is een weg",is een beetje kort door de bocht.de wil is zoals je zegt de motivatie,alsof motivatie iets is wat je zou kunnen willen,en dat je het dan ook bent.
net vanuit de slachtofferrol is die motivatie er meestal niet,niet door niet willen
, maar door onbekendheid met het eigen (dis)functioneren.
Waar een wil is ,is een weg,klinkt in deze teveel naar,dikke bult eigen schuld.
Onrealistisch,ontkennend,ontwijkend,onverantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel
Een groot klein kind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dankjewel voor je andwoord dit is perfect voor mijn betoog
Ik neem aan dat je het over een volwassene hebt. Dan noem je zon iemand een peuter/ kleuter of als het heel erg is een rat.

Iemand noemde hier psychopaat, maar dat is te kort door de bocht, want die moeten aan nog veel meer kenmerken voldoen om de diagnose te krijgen van psychopaat. Ik geloof dat het er 30 zijn, maar zeker weet ik t niet. kan ook 25 zijn.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de rat!
Een Klootzak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een egoïst

Toegevoegd na 21 uur:
een afschuiver.
oftewel: ik heb niks gedaan
zoek het elders, bij een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :-))
Een huilbaby
Een excuustruus
Iemand zonder verantwoordelijkheidsgevoel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou niet van die stomme minnetjes hier, maar als mn er een geeft dan ook graag de reden ervoor. Excuustruus is juist iemand die de schuld bij zichzelf legt en niet bij een ander Dofa
-Gewoon 'n "leugenaar" volstaat.
-Dit is een van de gevaarlijkste eigenschappen van de mens.
-Er wordt meest gereageerd met allerlei scheldwoorden met daarmee het bewijs van hoe ergelijk en verwerpelijk men deze eigenschap vindt.
-Misschien leuk bedoeld, maar zo gauw je iemand "Geert" gaat noemen zoals elders, doe je namelijk hetzelfde als waar de vraag over gaat.
-Je geeft daarmee ook de schuld aan iemand anders die: 1)totaal er niets mee te maken heeft, 2)helemaal niet op de hoogte daarvan is, 3)zich daardoor ook niet kan verdedigen 4)en al is het onbedoeld toch schadelijk voor die persoon is.
-Met "Nazi" dat veel erger klinkt heb ik geen moeite omdat dat niet een vingerwijzing is naar een persoon speciaal.

Toegevoegd na 13 uur:
Antwoord naar aanleiding van de uitbreiding der vraag waarbij de voetbaltrainer zijn falen afwentelt naar de spelers of club... een "HAAS".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Zoals jij het nu ziet, geef ik je volkomen gelijk. -Ik zag of zie het in een ander licht.
-Theoretisch zou je met jouw mening in een groep nooit meer het woord "nazi" mogen uitspreken. Verboden dus omdat er per ongeluk altijd iemand aanwezig kan zijn die zich dat kan aantrekken. -Als scheldwoord vind ik het wel héél erg.
-In mijn beleving zijn de Duitsers geen nazi's maar er is ooit een foute groep geweest. Ongelooflijk dat er heden ten dage nog nazi-minnende-groepen (niet Duitsers)bestaan.
-Als Rooms-Katholiek ben je toch ook geen inquisiteur of ketterjager. -Het woord "nazi" roepen naar een Duitser is nog erger dan een vloek en zeker geen grap meer!
-Ik vermoed (hoop)dat we elkaars mening begrijpen.
-Bedankt nog voor jouw zéér terechte opmerking!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal gelijk. Als je iets te vertellen hebt over iemand dan doe je dat rechtstreeks en niet achter de rug om. Als je dat doet (over iemand praten achter de rug om) dan moet je eerst maar eens kritisch naar jezelf kijken. vingertje wijzen, daar zijn de meeste mensen een kei in.
Dofa
plus dus
als hij/zij het expres doet is hij/zij in de opvoeding goed beschadigd en nu nog steeds bang om na "de schuld" ook "straf" te krijgen.
De meeste mensen die de benamingen geven die ik lees in de antwoorden zitten in dezelfde categorie (vandaar die heftige reactie) als degene die ze beschrijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
achterbakse afschuiver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi +1!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vond ik ook, waarom word ik dan gemind? of vinden die mensen het leuk om met afschuivers om te gaan? nou ik spreek uit ervaring, dat is dus NIET leuk!
"Overstresst" of; "onzeker"

men doet dit vooral om stress te verlagen, namelijk het gevoel van eigen falen wegwerken.
als je het gevoel van eigen schuld wegwerkt, ligt er minder druk op je, en dus geen reden meer tot stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwarte piet toe, afschruiven op iemand anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik noem het meestal"schuldgever"
maar het kan ook zijn sukkel
gek
dombo dus het kan allemaal wat je maar vind als het maar niet iets is bijvoorbeeld:lief mens

groetjes meni
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou zo iemand geen lief mens kunnen zijn?
Stel nu dat die persoon wel degelijk graag een andere manier van communiceren wil leren?
Ik legde vroeger ook vaak de 'schuld' bij anderen en toch was ik een heel lief kind (ben ik nog steeds trouwens) en ik heb met vallen en opstaan moeten leren om mijn onzekerheid te overwinnen en de volle verantwoordelijkheid voor mijn eigen leefomgeving leren opnemen.
Niets is enkel zus of zo... niets is enkel zwart of wit... ik geef graag het voordeel van de twijfel en de kans tot herpakken of bijleren.
En jij? Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Gerda, daar zijn we kinderen voor....die moeten nog leren, de vraag gaat hier over volwassenen die nog niet weten wat verantwoordelijkheid nemen is.
Het gaat hier om een bepaalde manier van denken. Die komt bij 100% van de mensen voor, dus het is niet handig deze denkwijze te verbinden aan een of andere groep.
De denkwijze heet: externe attributie of externe referentie. Dit is een soort filter om gebeurtenissen te herkennen. Het werkt als zelfbescherming, zodat een mens deze wijze van denken echt nodig heeft, anders wordt hij gek. Maar teveel gebruik van deze denkwijze is zeker niet handig. En dan valt het inderdaad meteen op.
Vooral bij managers is dit bekend. Volgens veel onderzoeken blijkt dat managers meestal successen aan zichzelf toeschrijven en falen aan de medewerkers. Bedenk dat zij zich zo staande houden.

Met paranoide heeft dit allemaal niets te maken. Het is geen stoornis, het is alleen maar een onhandige manier van denken.

Toegevoegd na 8 uur:
Het is niet handig om voor zo iemand een woord te bedenken. Want dat geeft de suggestie, dat die iemand nu eenmaal zo is, en dus niet kan veranderen. En dat is helemaal onjuist. Als die iemand ontdekt wat zijn denkpatroon is, heeft hij een keuze: het zo blijven doen of het op een andere, handigere manier doen.
Spreek de persoon aan op wat hij doet. Ga hem niet in een vakje stoppen, waar hij nooit meer uit komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bobades denk jij werkelijk dat er mensen zijn die dat ALTIJD doen of lijkt dat voor jou alleen maar zo omdat jij je daarop fixeert? @klaas Heel prachtig verwoord. Heerlijk boeiend en eerlijk leerrijk en dus heel graag gelezen!
+
en fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik zelf heb daar niet echt een specifieke naam voor, maar zelf zou ik gewoon zeggen; als je zo stoer bent om dat te doen, geef het dan ook eerlijk toe. Dan ben je pas stoer!

Toegevoegd na 19 uur:
Je kunt zo'n iemand een lafaard, sneu mens of heikneuter noemen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand die later een eenzaam leven gaat leiden, aangezien niemand hem of haar meer als vriend wil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vrienden laten zo iemand niet vallen hoor, die helpen zo'n persoon om uit dat stramien te komen.
Denk je hier eens aan terug als je ooit zo iemand tegenkomt?
Iedereen verdient herkansingen om bij te leren, toch? Liefs en Fijn Weekend nog ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is ook weer waar, bedankt voor de uitleg achter de min. zo leer ik er wat van! u ook fijn weekend
Daar heb je allerlei woorden voor maar "een plantrekker" lijkt me de minst oordelende term.

Heb ik nu goed mijn plan getrokken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Narcistische Persoonlijkheidsstoornis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pathologische leugenaar lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een onvolwassen persoon. Normaal kijk je eerst naar wat je zelf had kunnen doen. Vandaar werk je de problemen/fouten verder af. Ook al is een ander het schuld wat had jij b.v. kunnen doen om dat te voorkomen. Dit is gewoon volwassen gedrag bij problemen/fouten.
Makkelijkste wat er is is om zelf wat te doen. Dit is makkelijker dan een ander te dwingen. Kijk daarom eerst naar jezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klootzak (sorry)
12 jaar geleden
Iemand die zichzelf niet in de spiegel durft aan te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zo iemand een ASPS-er noemen. In de wereld van de psychologie zijn mensen met ASPS het soort dat geen geweten heeft en die dan ook niet kunnen inzien dat zij fout zitten, en daarom leggen ze waarschijnlijk ook altijd de schuld bij een ander.

Het is ietwat extreem, maar toch wel de waarheid, een sociaal persoon erkent zijn goede daden, maar ook zijn fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een querulant