Hoe noem je iemand die de schuld altijd op een ander legt?

Toegevoegd na 1 dag:
voorbeeld: een voetbaltrainer die de schuld van falen niet bij zichzelf legt, maar bij de spelers of de club...

Weet jij het antwoord?

/2500

ik noem dat altijd een ''schuldlegger'' maar weet niet ofsat een normaal nederlands wooed is.

advocaat van de duivel

Dat is iemand met een 'Paranoïde Persoonlijkheidsstoornis' Er hoeft maar iets te gebeuren en meteen vliegen ze in de 'verdedigings-modus'. Vrij agressief weten ze iedereen in hun omgeving te vertellen wat die - in hun ogen - fout heeft gedaan en wat die wél had moeten doen. Het is ook heel lastig om een discussie met dit soort personen te voeren, omdat ze zich heel snel aangevallen voelen. Ze staan vaak helemaal niet open voor de mening van anderen. Het lijkt vaak alsof een andere mening voor hun bedreigend is. Het kan ook best lastig zijn om met deze personen samen te werken, omdat er altijd conflicten ontstaan over zaken waar je normaal gesproken om moet lachen. Google maar eens op "Paranoïde Persoonlijkheidsstoornis" voor nog veel meer uitgebreide informatie. Zo kun je ook leren hoe met deze personen om te gaan.

Een groot klein kind!

Ik zelf heb daar niet echt een specifieke naam voor, maar zelf zou ik gewoon zeggen; als je zo stoer bent om dat te doen, geef het dan ook eerlijk toe. Dan ben je pas stoer! Toegevoegd na 19 uur: Je kunt zo'n iemand een lafaard, sneu mens of heikneuter noemen..

Iemand die zichzelf niet in de spiegel durft aan te kijken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100