Wat is gebruikelijk met nieuwe buren?

Als je nieuwe buren krijgt, is het dan de gewoonte dat de nieuwelingen een kennismakingsbezoek afspreken of ligt het initiatief bij de eerdere bewoners?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik mensen in zie trekken loop ik naar buiten en begroet ze. Andersom is het leuk als de buren die nieuw zijn zichzelf komen voorstellen. Als je nieuwe buren hebt en je kent ze niet: Loop er gewoon even langs. Een 'welkom in de buurt' wordt ook zeker op prijs gesteld en is de basis voor een goede relatie!

Toen wij in ons huidige huis klaar waren met klussen hebben we een aantal buurtbewoners uitgenodigd om een borreltje te komen doen, gewoon om de mensen even te leren kennen/ In de drie weken ervoor tussen de bedrijven door al wat mensen gezien, handje gegeven en kort gesproken, daarom ook extra leuk om te laten zien hoe je het gemaakt heb.

Ik vind het wel normaal dat als je ergens gaat wonen dat je je zelf even voorstelt bij de buren. Dan is de spanning er wat van af, en weet je meteen waar je aan toe bent. Wij hebben ook nieuwe buren gekregen, maar die hebben zich dus niet voorgesteld, ik vind dit nogal asociaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100