Kun je door dat je gepest ben, spontaan lachten verleerd zijn?

Ik ben van groep 6-8 gepest. nu ik op het voortgezet onderwijs zit hoor ik er nog niet helemaal bij.

Toegevoegd na 40 minuten:
ook kan ik tegen m'n oud pesters geen hoi zeggen...
dat zijn de meiden die mij twee jaar geleden gepest hebben. en ik weet bijna zeker dat ze het nog wel een over mij hebben en om mij lachen. nu is er een van die pesters weer bij mij in de klas gekomen die vorig jaar nog om mij lachte en mij negeerde. maar zij heeft nog een vriendin ook een van mij pesters, waar ze nog veel meeomgaat. Ik heb nu het gevoel dat alles wat ik doe en zeg ook bij haar terecht komt. ook kan ik geen hoi tegen die meiden zeggen. is die raar? wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent nu zoveel verder, waarom voel je je niet gewoon méér waard dan al die meiden bij elkaar en zeg je juist wel hoi. Ze zal zich verbazen en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het gisteren bij 1 meisje (ze was zonder de andere meiden) gedaan. dat voelt best goed!
xx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat goed van je, echt een goed begin. Het gaat er ook om dat jij je er goed bij voelt natuurlijk! Ga zo door, laat je leven niet verpesten door iets van vroeger!

Het beste antwoord

Ja, dat is heel goed mogelijk, maar je kunt er wel aan werken die lol weer terug te krijgen. Praat erover, wat je dwars zit, waarom je zo onzeker bent, schrijf het desnoods op.
Zoek hierbij ook hulp, begin bij je huisarts, deze kan je doorverwijzen naar een deskundige die je kan helpen. Je moet weer zeker worden van jezelf, van jezelf gaan houden, uitstralen dat je gelukkig bent. Neem daar de tijd voor en laat je daarbij begeleiden. Zorg dat je bij een hulpverlener terecht komt waarmee het klikt, waar je je goed bij voelt. Dat is de eerste stap, om weer die zonnige, lachende ik terug te vinden.
Ga ervoor, succes!

Toegevoegd na 3 uur:
Laat je begeleiden hiermee, dan sta je al snel boven die meiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
super bedankt!!!! xxx

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan je spontaan lachen niet verleren, het kan wel zijn dat je van sommige dingen de lol niet van inziet en er daarom niet om kan lachen. Maar wat ook kan is dat je gewoon niet een persoon bent die overal om lacht, ik heb soms ook dat ik iets heel grappig vind maar gewoon niet hoef te lachen. Er is niks mis mee als je niet lacht, zolang je dingen wel leuk blijft vinden.

Als je er echt veel last van hebt zou je er een keer met iemand over kunnen praten.