Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De Bijlmer is een gedeelte van Amsterdam Zuidoost, waar vooral 10hoogflats waren neergezet.
Toen ik er woonde, eind jaren tachtig, stond de helft van die flats leeg, en waren de bovenverdiepingen betrokken door junks.
Maar: de flats waren ruim, het was een groene wijk, je kon er mensen van elke nationaliteit tegenkomen, in de winkels en op de markt kon je de meest exotische dingen kopen.
Ik heb er zelf nooit problemen gehad.
Inmiddels zijn veel van die hoogbouwflats gesloopt en vervangen door laagbouwwoningen, met een mix van koop- en huurwoningen.
"In maart 2007 werd de Bijlmermeer aangewezen als een probleemwijk, dit heeft met name betrekking op de Bijlmermeer-Oost, wijk E, G en K. (Zie: De 40 wijken van Vogelaar), waardoor zij extra aandacht en geld zullen ontvangen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmermeer_%28Amsterdam%29
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Bijlmer op zich is geen probleemwijk!
Wel zijn er delen van de bijlmer die een probleem zijn!

Ik bedoel daarmee te zeggen, dat als je een wijk bestempeld als probleemwijk dan zou dat dus gelden voor de hele wijk, maar aangezien de bijlmer een grote wijk is met ook gedeelten waar geen problemen zijn, en waar je dus goed kunt wonen, kun je de bijlmer niet bestempelen als probleemwijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding