Waarom wordt de sneeuw uit de kleinere straten niet met de sneeuwschuiver weggeruimd door de gemeente?

Als ze alle kleinere straten één keer schoven zou dat al een stuk schelen voor de bewoners.

Het viel me vanmiddag trouwens op dat haast niemand de sneeuw voor zijn voordeur weghaalt; eigenaardig.

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste vind ik niet zo vreemd als je kijkt hoeveel sneeuw er is gevallen. Tevens zijn veel mensen de hele dag op hun werk. Veel gekker vind ik dat mensen hun auto niet sneeuwvrij maken, maar vrolijk de weg op knallen, met alle gevaren vandien.
zondag
14 jaar geleden
Daar heb je zeker gelijk in Biertje; ik verbaas me daar ook over. Levensgevaarlijk.

Het beste antwoord

Sneeuw schuiven in kleine straten? En waar moet de sneeuw dan heen geschoven worden? Dat is het probleem.
Langs de weg staan auto's dus daar kan het niet heen, en anders schuiven ze het de stoep op, ook geen optie.
De meeste straten zijn gewoonweg te klein voor sneeuwschuivers.
Ook wil men er niet voor betalen, de gemeente wil dat best doen hoor, als iedereen een paar honderd euro per jaar extra belasting betalen.

Buiten dat moeten de mensen zelf eens wat doen zoals vroeger. Iedereen heeft een plicht hiertoe. Als de politie dit eens wat strenger zou controleren dan hebben we pas de poppen aan het dansen, want een boete voor het niet schoonvegen van je stoep is al gauw zo een 50 euro.

Dus, een betere wereld begint bij jezelf. Als je je eigen stoepje veegt, doe dan ook gelijk die paar extra metertjes erbij en iedereen heeft een schone straat.

Tja..... Helaas..... Zo gaat dat tegenwoordig niet meer ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kwestie van prioriteiten stellen:
De gemeente richt zich eerst op de 'primaire' wegen, en als ze dan nog tijd over hebben, komen de kleinere straten en woonwijken aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet gebeurd omdat op de grote wegen meer auto's rijden dan op de kleine straatjes. Dus het grotere belang gaat voor het kleine.

Ook schijnen er vaak problemen zijn geweest met de hoeveelheid zout die er per gemeente beschikbaar is. Als je de kleine straatjes strooit en dan niet meer genoeg over hebt voor de wegen waar echt veel op wordt gereden heb je helemaal de poppen aan het dansen.

De reden waarom ik het voor mijn voordeur niet heb schoongemaakt is, omdat het de afgelopen week dweilen met de kraan open is. Is geen beginnen aan. Vanmiddag zou er weer sneeuw komen (nog niet gezien), maar toen had ik ook zoiets van... ach, laat maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, die Zondag;

Centenkwestie; onze straat is ook doodlopend en vrij kort, maar een strooiwagen zie je hier niet. Is niet in het belang van de doorstroming van het verkeer.
Je kunt meestal bij de reinigingsdienst van je gemeente voor een paar euro's een zak strooizout halen dus dat heb ik ook maar gedaan. Nu maar hopen dat de buurt het voorbeeld volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe een gok maar weet niet zeker of het juist is.
De gemeente zet geen sneeuwschuivers in kleine straten omdat zij bang
zijn voor beschadegingen. B.V geparkeerde auto,s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het strooien van straten waar weinig verkeer is heeft weinig zin, het zout moet zich mengen met de sneeuw en dit gebeurt door erover heen te rijden.
Sneeuw schuiven zou wel kunnen maar dan liggen de prioriteiten toch bij de doorgaande wegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aantal sneeuwruimers is beperkt. Om alle hoofdwegen al vrij te maken en te houden, het sneeuwt regelmatig ook 's middags, is een gigantische uitdaging. Tenslotte zijn er deze dagen veel files en vastgelopen auto's waardoor de tijd per straat al enorm op kan lopen.
Ander probleem is dat veel smallere straten parkeerplekken hebben waardoor ruimen onmogelijk wordt. Tenslotte wil je niet 1 meter sneeuw tegen je auto hebben liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn zulke korte stukjes dat kost klauwen vol geld, je auto onder het zout of een beschadiging van de schuiver. Mensen moeten dat stukje maar gewoon rustig aan doen.

Waarom is het eigenaardig dat mensen hun sneeuw niet voor hun huis weghalen? Sneeuw geeft een gezellige sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Ik bedoel niet voor hun huis maar alleen voor hun eigen voordeur. Wij doen dat stukje meteen; willen niet dat die natte troep naar binnen gelopen weordt.