Waarom willen mensen altijd alles beter, mooier en nieuwer?

Ik vroeg me plotseling af waarom de mens van nature altijd alles mooier, nieuwer en beter wil.
Ik bedoel, er komen altijd overal vernieuwingen van. Zoals gameconsoles, en andere elektrische apparatuur.
Ooit is iets toch zo zeer verbeterd dat het niet meer beter kan, of de materialen om het voorwerp te verbeteren?

Ooit moet er toch een eind komen aan het vernieuwen en verbeteren?

Toegevoegd na 17 uur:
Oké, ondertussen ben ik erachter dat dit lang niet voor ieder persoon geldt. Ik hoop niet dat ik daarmee iemand beledigt heb ofzo ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn ook mensen die juist graag aan het oude vertrouwde vasthouden. Ik heb een zwager die nog steeds met een typemachine en carbonpapier werkt .. Dat velen wel steeds vernieuwen komt enerzijds door de technologische ontwikkelingen ( reclames die je wijsmaken dat het nieuwe product of systeem onmisbaar voor je is) maar ook door het verschijnsel, dat mensen snel op een nieuwtje zijn uitgekeken en dan weer op zoek gaan naar een nieuwe uitdaging. Tenslotte is er nog het status aspect. " Ik heb de nieuwste huppeldepup, dus kijk eens hoe ik meetel en hoeveel geld ik tot mijn beschikking heb.." Dit begint meestal al op de kleuterschool en als ouders er niet in slagen dit bij hun kinderen te reguleren en kanaliseren ( sommige dingen zijn inderdaad heel fijn en belangrijk om te hebben; als je graag iets wilt hebben, doe er dan iets voor om het bij elkaar te verdienen zodat je de waarde ervan ook ervaart en er zuinig op zult zijn enzovoort. En sommige dingen heb je beslist niet nodig : ontraden) is de kans groot dat die koorts van alles het nieuwste, duurste, mooiste, beste, meest uitgebreide in bezit willen hebben, levenslang aanwezig blijft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100