Goedgemanierde Amerikanen snijden hun eten, terwijl ze de vork in de linkerhand houden en het mes rechts. Daarna wordt het mes neergelegd en de vork opgepakt met de rechterhand om te eten, met de tanden van de vork naar boven, als een lepel.

Europeanen en Canadezen met goede manieren houden de vork in de linkerhand en het mes in de rechter. De vork met de tanden naar beneden. Het mes wordt gebruikt om dingen te snijden en op de vork te schuiven. Het is "not done" om bestek van hand te wisselen.

McDonald's steunt op de kleine revolutie van de babyboomgeneratie die met mes en vork eten niet langer als het summum van beschaving beschouwt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

voor zover mij bekend is gebruiken amerikanen wel een mes bij de maaltijd alleen leggen ze het mes neer en nemen vervolgens de vork (of de lepel) in de rechterhand waarna ze met de vork (of lepel) voedsel naar de mond brengen.
Dit zou volgens de onderstaande site (helaas in het engels) zijn ontstaan door een gebrek aan vorken in het continentale amerika.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor zover ik weet eten ze wel met een mes maar gebruiken ze andere ''handelingen'' als ons.