Ik heb een bekeuring gekregen voor nachtrust verstoren door rumoer of burengerucht, tijdstip was 22:57. Wat zegt de regelgeving hierover ?

Ik was mijn huissleutel vergeten, en heb toen een voordeur ruitje geprobeerd in te trappen wat vervolgens lawaai maakte.

De hele buurt op straat en 2 Politie auto`s voor de deur...
de bekeuring kreeg ik 3 weken later thuis gestuurd ad. 90 euro!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt mij dat er 'meer' gebeurd moet zijn om die bekeuring te krijgen. Maar zo niet, dan zou ik de bekeuring aanvechten. Er kan moeilijk van je verwacht worden dat je de hele nacht op straat verblijft omdat het al te laat is om een ruitje in te tikken (of schoppen).

Formeel moet je je na 22.00 uur koest houden. Maar als de politie hier 's nachts van donderdag tot zondag in mijn omgeving zou patrouilleren om iedereen te bekeuren die zich daar niet aan houdt, zouden ze onafgebroken boetes uitschrijven. Er gaat geen (weekend) nacht voorbij, dat we niet wakker worden van geschreeuw, vechtpartijen, belletjelel, gebeuk op auto's, muren of ramen enzovoort , enzovoort.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100