Waarom vernederen de mensen zichzelf om iets te geloven?

Zou het dan niet beter zijn om niets meer te geloven.En alleen maar te denken hoe overleef ik de tijd dat ik er ben?Waarom zal ik luisteren naar alles wat een ander me inprent en toch maar ongeloofwaardig is en oneerbaar.Dat zal leiden tot zelfvernietiging van het totaal.
En niemand schijnt het te wete hoe dat opgelost moet worden, zelfs de bollebozen op de wereld niet het schijnt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wie zegt dat jij jezelf vernederd omdat jij in iets gelooft? Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al: "alles wat een ander me inprent en toch maar ongeloofwaardig is en oneerbaar" Wat is er mis mee om er ondanks andere meningen toch zèlf in te blijven geloven? "Waarom vernederen de mensen zichzelf om iets te geloven?" Omdat jij hun dat zelf dus toestaat. Toegevoegd na 43 seconden: En vraag me niet hoe ik dat weet :-/

Hoe kom jij erbij dat ik mijzelf zou vernederen door te geloven? Ik voel dat helemaal niet als vernederend, ik heb er steun aan en doe daarmee niet aan zelfvernietiging!!! Ik doe er trouwens ook niemand kwaad mee! Waarom ik geloof zou ik je niet kunnen zeggen, het wordt mij niet door iemand anders opgedrongen. Mijn gezin gelooft trouwens nergens in. Volgens mij haal jij geloven in een God en het horen bij een Godsdienst door elkaar. Ik vind jouw mening bijzonder arrogant, je scheert alles over één kam. Ik respecteer een ander z`n godsdienst of atheïsme en veroordeel een ander niet!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100