In welke landen is ingua franca ingevoerd?

Dit is voor een Aardrijkskunde werkstuk, maar naast landen in Zuid-Amerika kan ik er weinig uit vogelen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
gewoon even googlen en wikipedia bekijken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lingua_franca
Erna55
7 jaar geleden
Ik neem aan dat je Lingua Franca bedoelt.
Dat kun je niet " invoeren" .

Het beste antwoord

Lingua Franca is geen "taal" ; het betekent meer zoiets als "gemeenschappelijke voertaal" en die is overal ingevoerd waar "meertaligen" bij elkaar komen , maar niet altijd dezelfde taal.

Heel in het klein, als jij op een klein gesloten feestje zit met een paar Nederlanders, een Duitser, twee Fransen, een Engelsman en een Spanjaard , dan praten jullie niet in zes talen over en weer , maar zul je er eentje kiezen (in dit geval vermoedelijk Engels). Dat is dan de "lingua Franca" van jullie groepje.

Zo zijn er ook landen of grotere gebieden die op en of andere wijze "bij elkaar horen", waar veel verschillende talen gebruikt worden, maar er sprake is van een gemeenschappelijke voertaal.