De kleinste hoofdstad is (stadsstaatjes zoals Vaticaanstad niet meegerekend) is volgens mij de nieuwe hoofdstad van Pelen (Belau) :Ngerulmud in Melekeok.
Aangezien noch Funafuti (Tuvalu) , noch Yaren (Nauru) steden zijn.
Kolonia is ook heel klein

Toegevoegd na 1 uur:
Melekeok heeft 391 inwoners en Ngerulmud is daar een deeltje van (op Google Earth zie ik 3 huizen en een enorm paleis)

Toegevoegd na 1 uur:
Capitol te Ngerulmud hoofdstad van Palau-Belau-Pelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens vakantie.nl is Muscat (Oman)de kleinste hoofdstad ter wereld: "Muscat is de kleinste en na Singapore de schoonste hoofdstad ter wereld en is tevens het hoofdkwartier van de regering van Oman. "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Malé, de hoofdstad van de Malediven is een van de kleinste hoofdsteden van de wereld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling, misschien niet direct het antwoord op je vraag, maar 'Vaduz' is de hoofdstad van het kleinste vorstendom ter wereld Liechtenstein, welke gelegen is langs de rijn. Vaduz is tevens niet de grootste stad van het land, dat is Schaan. De gemeente Vaduz heeft een oppervlakte van slechts 17 vierkante kilometer, en een inwonersaantal van 5 duizend mensen.