Zijn er mensen zonder nationaliteit?

Wij zijn Nederlanders, onze buren zijn Duitsers, Belgen of Engelsen maar zijn er ook mensen die geen burger zijn van een land?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik

Het beste antwoord

In principe niet, tenzij er wat mis gaat...
Lees maar onderstaand bericht.
Verder heeft iedereen volgens mij altijd automatisch een Nationaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iedereen heeft een nationaliteit, Behalve als je nationaliteit ontnomen wordt, dan ben je staatloos. Dat is bijvoorbeeld gebeurt bij Osama Bin Laden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft een eigen nationaliteit. Zelfs als je in een vliegtuig boven zee vliegt (gebeurt zo af en toe), dan ben je toch burger van het land waar je ouders vandaan komen of het land waar je als eerste aankomt na je gboorte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,die noemt men statenlozen. Enige jaren geleden een artikel gelezen over een man,die op een vliegveld(illegaal) woonde,omdat hij naar geen enkel land toe kon,daar hij geen nationaliteit had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, mensen uit Neverland.

Toegevoegd na 35 seconden:
ik hoop dat je tegen een grapje kan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien wel.
Je krijgt een nationaliteit bij of door je geboorte.
Je wordt dan ingeschreven.
Maar als je nu b.v. De Masai stam bekijkt in Kenia, die worden als burgers nergens ingescreven, ze worden niet geteld en ze hebben b.v. ook geen stemrecht.
Ze vallen overal een beetje buiten.
Dus blijft de vraag, hebben ze een officiele nationaliteit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch wonen ze in Kenia. Echt apart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is ook raar vonden wij, maar we hadden een week lang een eigen gids en die heeft ons veel verteld.
Zo ook dat wanneer een Keniaan een leeuw dood dan is hij strafbaar, een Masai is dat niet, die doet dat om te overleven zeggen ze dan.
Mijn kinderen, in hun eerste levensjaar en de jongste zelfs bijna twee jaar. In 1990 en 1993 hebben we ze geadopteerd vanuit Israël. Kinderen worden door Israël nooit ter adoptie afgestaan, dat is niet mogelijk in het land van Milk and Honey, ze knappen hun eigen besognes op. Onze kinderen geboren uit tienermoeders ( 15 en 16 jaar ) één met een Palestijnse vader en de ander een Arabisch Jemenitische vader, werden direct na de geboorte, welke plaatsvond in de meest erbarmelijke omstandigheden, in een tehuis geplaatst, alhoewel de jongste die ook autistisch is, eerst een half jaar ondergedoken zat, ze mocht absoluut geen geluid maken.
De oudste, was ernstig ondervoed, woog op 4 maanden 2789 gr, volgens het AMC/ Emma Kinderziekenhuis, had dubbelzijdige liesbreukjes, oogontstekingen, enfin gewoon ernstig verwaarloosd.

Israël liet de kinderen met grote tegenzin gaan, het waren immers "Arabs", ze verklaarden ons voor gestoord en namen meteen de nationaliteit van de kinderen af.
Op dat moment waren ze Stateloos, nu duurt het gewoonlijk meer dan een jaar, om precies te zijn één jaar en een dag, om geadopteerde kinderen te 'echten', tot die tijd zijn geadopteerde kids, pleegkinderen. Via rechtzittingen krijgt zo'n kind na een jaar pas onze achternaam, en worden ze beschouwd als 'eigen kinderen'.
Mijn kids, hebben pas na een jaar en de jongste door omstandigheden zelfs bijna twee jaar, Stateloos in Nederland gewoond. Nu hebben ze de Nederlandse nationaliteit.

Voor mij is dus de vraag ontzettend makkelijk te beantwoorden, ja die zijn er, ook in Nederland.

Ik weet persoonlijk van 27 kinderen in 1990 en 16 kinderen in 1993 dat ze meer dan een jaar Stateloos zijn geweest in den Lande ( namelijk alle door Nederlandse gezinnen geadopteerde Israëlisch/ Arabische kinderen ). We komen elk jaar tezamen om ervaringen uit te wisselen en de adoptie te vieren, heel leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh heel indrukwekkend dikke plus bijna leeftijdgenoot.
diegene die in vliegtuig geboren worden hebben ook geen nationaliteit,van ouders wel maar geen geboorteland