verpesten de nieuwe GVers het voor de oude?

dubbele vragen, rare antwoorden, prank accounts.(alleen maar om te beledigen of discussie uit te lokken )..ik kom steeds meer ''nieuwe'' GVers tegen met dergelijke dingen.. wat vinden de ''oudere'' GVers hiervan? irriteert dit jullie ook? (oudere GV ers?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben helemaal vers hier en ik vind het een top site! Ik ben dan ook niet van plan om het te verpesten :-) En ik hoop dat anderen de site ook gewoon blijven gebruiken waarvoor ie is bedoeld: Mensen helpen en goede discussies voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Ik heb er niks van gemerkt. Gelukkig doen mods meer dan antwoorden van de 'ouwe getrouwe' leden wissen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of ik tot de oude GV'ers hoor, maar ik vind het niet erg. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wel moet men vaker op de zoek functie worden gewezen en aan de andere kant zou het handiger zijn om vragen langer open te laten. Als men begint te beledigen dan moet dat wel worden aangepakt, oude of nieuwe GV'ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stoort me nog niet echt.
Als het zover komt zal ik het melden.
Maar de website heeft wel nieuwe aanwas nodig, wil het wat worden. Dus...
14 jaar geleden
Ik weet niet of ik me een 'oude' of een 'nieuwe' GV'er kan noemen, maar ik ben hier in ieder geval niet om de boel te verzieken.

Bij sommige vragen denk ik ook wel: Je had ook een beetje je best kunnen doen er zelf achter te komen. Vragen als: hoe krijg ik punten? Daar kan ik mezelf wel aan ergeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de vergelijking met "Nieuwe Nederlanders" best wel treffend. Maar je moet het blijkbaar respecteren, want niet alle nieuwe GV-ers zijn erg, net als dat niet alle immigranten erg zijn. Maar ze vallen wel meer op.

Oftewel, gewoon negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met ''nieuwe'' begrijp je wel wat er bedoeld wordt toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het over oude en nieuwe GV-ers. Ik zie de vergelijking met autochtonen en allochtonen.
Met jouw vraag insinueer je dat oude GV-ers boven de nieuwe GV-ers staan en je stopt alle nieuwe GV-ers in 1 hokje.
Precies wat wij als Nederlanders doen met allochtonen. En omdat alleen de irritante allochtonen (nieuwe Gv-ers) opvallen denken we dat ze allemaal zo zijn. Want degene die zich wel aanpassen worden niet gezien als nieuwe Gv-ers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het niet anders noemen dan treffend, maar dat deed je zelf al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@suniram: *zucht*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn trouwens een hoop aannames.....(ik heb het over prank accounts)..wat heeft dat in godsnaam met de vergelijking : allochtonen en autochtonen te maken...zoals de waard is vertrouwd is zn gasten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er 'ns een nachtje over slapen als ik jou was... weltrusten:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoef er niet over te slapen hoor...een dergelijk ''bijdehand'' antwoord verdiend een uitleg denk ik..en niet een wegwuiving ;-) wat jij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb ik het al voor een tweede keer uitgelegd... Als jij vervolgens reageert met "zucht", dan gaat bij mij de motivatie om het nogmaals uit te leggen weg.
En vervolgens zeg je dat ik het wegwuif en geen uitleg wil geven.
En ik bedoelde mijn antwoord helemaal niet bijdehand, dus ik snap jou echt niet...
De manier waarmee jij je hoofdvraag stelt wekt al de suggestie dat je alleen maar antwoorden van mensen wil die het met je eens zijn en ja en amen zeggen. Dat je vervolgens bij een beetje kritiek geen millimeter toe wil leggen snap ik niet echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch leuk alle reacties..het heeft gewerkt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft gewerkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.a jouw gehap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat voor gehap? Ik maak misschien de fout om jou serieus te nemen, maar dat is volgens mij de bedoeling van deze site. Dat jij dat niet doet moet je zelf weten, maar dat maakt jou wel een stuk zwakker in de discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''wat voor gehap?''...i rest my case....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suniram, hij weet het beter. Ook als het niet zo is.
Ik zie mijzelf als een nieuwe GVer, ik ben namelijk pas sinds vorige maand erbij. Ik hoop dus jouw vraag te kunnen beantwoorden met "Nee, de nieuwe verpesten het niet voor de oude.".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diegenen die zo gul die minduimpjes uitdelen zonder toelichting te geven waarom. DIE verpesten het voor de anderen...
Nee hoor, wij hebben het ook mogen leren...

Totaal geen probleem...

Toegevoegd op 13-06-2009 22:47:53
Verpesten de oude het niet voor de nieuwe, had je je dat al ooit afgevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee..ik zou niet weten waarin ''de oude'' het voor ''de nieuwe'' verpesten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de uitdaging van het begin te missen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een terechte vraag ; soms raakt een community ZO op elkaar ingespeeld en zo geroutineerd in allerlei ongeschreven regels en gedragingen, dat het voor een nieuweling onbegonnen werk is een plekje te veroveren. Ik ben wel op fora geweest waar iedere nieuweling die een foutje maakte er ZO van langs kreeg, dat je ze echt nooooit meer terug zag. En dat is dan op een bréiforum, kun je nagaan. Ook dat moet je als ' mods' altijd in de smiezen houden. Een van de lastigste dingen die er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En gelukkig is er toch wel weer een die me snapt... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een breiforum? heel stoer dat daar nieuwelingen worden afgekafferd. En fout natuurlijk. Maar wel stoer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@maartah waar zie jij dat er nieuwenlingen worden ''afgekafferd''???
@xinix de oude hebben het begin ook meegemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik ben wel op fora geweest waar iedere nieuweling die een foutje maakte er ZO van langs kreeg, dat je ze echt nooooit meer terug zag. En dat is dan op een bréiforum, kun je nagaan." Beter lezen... En je reactie op Xinix slaat ook nergens op. Het gaat om de nieuwelingen die geen kans krijgen van de oude GV-ers om te integreren. Dus die gelijk op het niveau van de oude GV-ers moeten zitten, anders worden ze afgekafferd.
In die zin verpesten de oude GV-ers het voor de nieuwe. En vervolgens zeg jij "De oude hebben het begin ook meegemaakt...".
De oude GV-ers hebben het begin ook meegemaakt. Nou en? Zij werden toen niet terecht gewezen en kregen de kans zich te ontplooien tot wat ze nu zijn...
Nee, juist niet. Zij blazen nieuw leven in de tent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms irriteert het mij als oude en oudere GVer wel. Meestal probeer ik er langs te lezen en alleen op datgene te reageren dat ik interessant vind.
Soms vind ik het ook wel weer leuk. De sfeer op GV is steeds anders. Soms mopperig, soms melig, soms serieus.
En van tijd tot tijd herhaalt alles zich: De nieuwe enthousiaste GVers willen GV weer gaan verbeteren en gaan voorstellen over verbeterpunten doen die wij als gebruikers toch niet kunnen uitvoeren; veel vragen worden dubbel gesteld.; er is weer een ware puntenrace; etc.
Maar ik ben hier alweer een tijdje; doe met GV wat ik leuk vind en weet dat ik de keuze heb om op te houden. Dus zolang jullie mij hier af en toe nog opmerken, valt het allemaal wel mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er niet echt last van en dat nieuwe leden dubbele vragen stellen zal eerder onbekendheid met het systeem dan kwade wil zijn; je kunt ze er vriendelijk op wijzen.
En hufters zijn er nu eenmaal overal, onvermijdelijk dat ze ook op GV komen; negeren of rapporteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het liefst rapporteren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ernstig is wel.
Ik ben een nieuwe, met nauwelijks een week, en ik ben er zeer zeker niet op uit ook maar iets voor de oude te verpesten. In het begin maak je nog wel eens een beginnersfoutje (dubbele vraag, reactie ipv antwoord), maar we hebben en zullen het allemaal moeten leren. De ' cultuur' leren kennen duurt iets langer natuurlijk, daar heb ik nog weinig kijk op maar ik doe mijn best.
Prank accounts en discussies uitlokken zijn natuurlijk dingen die niet kunnen en waar de mods een taak in hebben, maar die heb je op elke community. Het hoort er een beetje bij, denk ik. Net als spambots ; zodra die je gaan vinden, heb je als site wat bereikt. Maar balen is dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen ben jij een aanwinst voor de site. Heel uitgebreide en goed onderbouwde antwoorden. +1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je er pas een week bent en 1342 punten hebt ben je soweiso een aanwinst...
Ik denk dat het probleem van de dubbele vragen in de zoekfunctie zit, zoals men al eens eerder heeft aangegeven. Rare antwoorden komen ook van 'oude' leden. Prank accounts heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat er tussen de 'nieuwe' leden net zo veel waardevolle mensen zitten als tussen de oude. En mensen die niet serieus met de site bezig zijn worden daar door de mods wel op aangesproken. Die blijven echt niet lang in het algemeen.
Ik heb echt hele leuke nieuwe leden gezien, die heel waardevolle vragen stellen en antwoorden geven.

Heb je wel iemand gezien die naar jou mening een probleem voor de site is? Meld het dan bij de mods, dan kunnen die er wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare antwoorden komen ook van oude leden - hihihi. +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vragen trouwens ook ;-)..mijn vraag heeft redelijk gewerkt..even epeilen wat voor een antwoorden er zouden komen..en jawel..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
epeilen=peilen
Naatje, persoonlijk stoort iets me niet heel snel. Als we met steeds dezelfde mensen in dezelfde kringetjes draaien, komt er op een gegeven moment ook niet heel veel verrassends meer uit. Juist door nieuwe mensen waait er een frisse wind door GV. Nieuwe vragen, nieuwe inzichten en meningen. Er vervelende types heb je er altijd tussen zitten, dit schrijf ik niet toe aan de 'nieuwelingen'. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me opgevallen dat er de laatste 2 weken veel nieuwe GV'ers zijn bij gekomen. Ik heb persoonlijk niet (nog) gemerkt dat zij de boel een beetje zouden verzieken, maar mocht het zo zijn, dan ga ik er toch vanuit dat de moderaters of adminstrators ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kom ik weer.
LEVEN EN LATEN LEVEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze manier van vraagstellen wordt er op mijn werk altijd zo gereageerd : NAMEN ?

Toegevoegd op 14-06-2009 00:46:17
( trouwens,wat is een prank account?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan hoort deze vraag er ook bij... je ondersteunt de vraag met dubbele vragen rare antwoorden en prank accounts dit heeft niks met nieuwe of oude gvers te maken dit kunnen ze allebei doen en waar ligt dan de grens tussen nieuw en oud bij de punten of hoelang je je account al hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben 1 van de nieuwe .
mocht ik iets verkeerds zeggen of iets dergellijks dan stel ik het zeer op prijs als ik daar [ om het even wie ] direct op gewezen word.
maar andersom kan je dat ook verwachten.
er zijn vele manieren om iemand iets duidellijk te maken zonder iemand te kleineren etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het goed heb bestaat GV sinds maart van dit jaar..Oude en nieuwe GV-ers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee de site bestaat langer.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, hooguit januari dan volgens mij, account van panteao is aangemaakt in februari, 1 van de eersten volgens mij.
Hmm ik snap best dat nieuwe gvers het voor de oude zouden kunnen verpesten.. ik ben zelf een nieuwe, dus ik weet het niet zeker. (hebben jullie last van mij?) maar bedenk dat alles ook voordelen heeft! Wat mij voordelen lijken voor oude gvers:
- Nieuwe mensen, dus meer bronnen, ook verschillende
- Nieuwe mensen, dus meer vragen om te beantwoorden
- Nieuwe mensen betekent een populairdere site (en natuurlijk wil iedereen ergens aan meedoen wat populair is en niet aan iets wat wordt afgekeurd door de meerderheid)
Dus ik zeg: kop op, het maakt niet uit. Nieuwe mensen moeten ook wennen en niet iedereen is meteen ergens goed in iets nieuws en de nieuwe gebruikers leren die dubbele vragen, etc. af.. ze houden er van zelf mee op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nieuwe Gv ers verpesten niet zo veel, ze houden je wel scherp.
Sommige hebben nogal praatjes, da's wel leuk, laat ze maar. Meestal haken ze weer na een paar weken af, probleem opgelost.
Discussie uitlokken doe ik ook wel, dus als hun dat doen,leuk, wat niet zo leuk is als ze een reactie plaatsen en je gaat er op in, dan zijn ze weg!
Dat is wel erg flauw, vaak zijn dat jonge kinderen, die kunnen het verbale gevecht nog niet aan.
Er zijn wel erg veel dubbele vragen, maar wel weer leuk dat er soms heel andere antwoorden op komen dan de laatste keer van die vraag.
Dus nou nee, geen irritatie.