Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een incidentje?Of krijgen we dat ook hier in Nederland, naast de dubbele straffen op politie-personeel?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/06/boete_voor_laten_vallen_geld.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
629

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kun je je "de tipping point" nog herinneren. Dit is gewoon een begin van totale machtmisbruik door de schaal waarop wereldwijd het politieapparaat is gegroeid. Weinig terroristen, mmmm, dan maar het eigen volk te grazen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja klopt... zo is het... en dan dubbele straffen dat is nog de grootste joke...

Andere antwoorden (6)

Ik geloof dit bericht niet. Het staat in de Spits. Tja....
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Dit klinkt te gek voor woorden en ik zet bij zulke verhalen grote vraagtekens. Ik geloof echt niet altijd wat er allemaal gedrukt staat.

Toegevoegd op 12-06-2009 11:09:08
Aan de andere kant: dit mag ook al niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het verhaal in de sun leest.
Heeft mijnheer ook zijn bonnetje op de grond laten vallen. En dat nog wel 2 keer.
Het gaat dus niet om het briefje van 10, maar omdat hij ook de kassabonnen op de grond gooide
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmm.... ik geloof dat ik vandaag mijn best maar eens ga doen enkele duizenden euro's te laten vallen... benieuwd of ze me een boete geven of dat ze er eerst opduiken om het zelf in eigen zak te steken onder het mom van "Eerlijk gevonden".

Ik vind het een bizar verhaal, maar het blijkt toch echt te kloppen. Even een online zoektochtje gedaan naar een krant van Ayr en omstreken en het artikel ook daar gevonden:
http://www.ayrshirepost.net/ayrshire-news/local-news-ayrshire/2009/06/12/man-fined-for-littering-after-dropping-tenner-102545-23830155/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de commentaren onder het artikel in Sp!ts staat een link naar een artikel met iets meer informatie. Daar staat in dat de man na aanschaf van een T-shirt zijn bonnetje op straat gooide en per ongelijk ook zijn (papieren) wisselgeld. Toen hij door de agenten daarop aangesproken werd, raapte hij het geld op en gooide het bonnetje opnieuw op straat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je... Ik vermoedde als zoiets...
Komt op mij over als een zeer onwaarschijnlijk verhaal.
Daarbij staat "Spits" nu ook niet zo sterk bekend om de journalistieke betrouwbaarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding