Hoe vaak lezen we - althans ik wel - niet in de media(advertenties) en horen we niet regelmatig het woord 'assessment' gebruiken?

Men bedoelt echt alleen maar 'beoordelen' van b.v. je functioneren of men doelt op een competentietest. 'Ik ben ge-assessed' zei mijn zwager onlangs. Een paar aanwezigen dachten denkelijk aan iets anders, gezien hun verbaasde gezichten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik begrijp je ?vraag niet helemaal, maar wellicht kun je even kijken bij de link. Een vraag over assessment is al eerder gesteld, ik heb daar toen ook op gereageerd.

En ja, je hoort het vaak. Meer en meer bedrijven proberen met tests 'de juiste man voor de juiste baan' te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Best wel vaak.
14 jaar geleden
Een assesment is naar mijn weten een test tijdens je sollicitatie waarbij je in een situatie wordt gezet die ook tijdens je werk kan voorkomen. Dat is iets anders dan beoordelen, imo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk veel met Engelstalige e-learning software en daarin is een assessment gewoon een toets. Als vaktaal gebruik ik het woord assessment dan ook wat vaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een assessment is/kan onderdeel zijn van een sollicitatie procedure.
Het is een test om te zien of je in situaties die ook in je werk kunnen voorkomen geschikt bent voor die functie.
Elke assessment is dus eigenlijk anders voor een bepaalde functie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Clyde;

Ik denk dat de kreet assessment het aloude 'psychologische test' heeft verdrongen.