Welke huisdieren kunnen zich het snelst aanpassen als ze weer terug in de natuur moesten?

Onze hond althans niet denk ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx het is inderdaad een Dreamdog.

Het beste antwoord

Er wordt hier al een en ander gezegd over katten, dat is zeker een goede mogelijkheid.

Ik denk echter dat het voor meerdere diersoorten geldt dat ze zich goed kunnen aanpassen aan dergelijke omstandigheden.

Het varken is ook een goed voorbeeld. Een 'tam' varken dat enigszins roze is van kleur kan zich op zich uitstekend redden in het wild, ware het niet dat ze niet echt een schutkleur hebben. Die krijgen ze echter in het wild al na ik meen twee of drie generaties terug, ook slagtanden beginnen al gauw weer terug te groeien nadat ze zich in het wild voortgeplant hebben. Varkens zijn echte omnivoren en kunnen zich dus met van alles en nog wat redden. Daarnaast zijn ze fysiek sterk en redelijk intelligent. Ik zou dus zeggen het varken.

Maar ongetwijfeld zijn er meerdere diersoorten waar dit voor geldt.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. dan ben ik even van een ietwat ruime definitie van huisdieren uitgegaan natuurlijk, een varken is vaak eerder vee dan een huisdier natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik denk vogels. Je hoort wel van ontsnapte vogels die zich in de natuur prima kunnen handhaven en zich ook voortplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar naar de halsbandparkiet. En denk ook aan de ontsnapte wasbeerhonden die het inmiddels goed lijken te doen.
ja ik denk ook vogels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vogels worden genoemd, maar mijn ervaring is anders.
veel vogels die ontsnappen, krijgen we vermagerd en verzwakt binnen.
het is vaak te koud voor ze, en ze weten niet hoe aan voedsel te komen.

ik ga voor de katten.
het zijn dieren die samenleven met de mens, maar nog veel eigens in zich hebben.
13 jaar geleden
Als je kijkt naar hoeveel verwilderde katten er rondlopen in Nederland, dan denk ik dat naast de al genoemde vogels katten ook een goeie kans maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij een kat. Een kennis van mij had een paar jaar een kat in huis, die opeens weggelopen was. Hij zag zijn kat vaak lopen in de buurt, maar het dier wilde niet meer in huis komen en ging ervandoor als zijn baas hem buiten wilde lokken. Het beest verwilderde en hij heeft nog wel een paar jaar rondgezworven. Kennelijk verkoos hij een zwerversbestaan boven een bestaan als huiskat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koeien

Toegevoegd na 1 dag:
Voor de mensen die het nog niet weten, de koe is een huisdier.
En kan gewoon in het wild leven zonder zich aan te hoeven passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat konijnen het ook goed doen.
Hierbij baseer ik me op de konijnen die ik hier in het bos zie lopen, daar zit echt niet meer alleen wild konijn tussen, ik heb al enkele kruisingen gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goudvissen er zwemmen genoeg ''vrij gelaten'' goudvissen rond in open water

Toegevoegd na 2 dagen:
ik zou die min wel graag gemotiveerd zien
goudvissen zijn taaie beesten ze zijn zeer bestand tegen ziektes en kunnen onder zeer slechte omstandigheden overleven
het zijn echte survival kunstenaars
dus even uitleggen waarom ik een min krijg voor een goed antwoord graag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat katten heel goed overleven in het wild. Buiten katten vangen nu al muisjes en als ze een beetje getraind zijn, dan vangen ze met gemak een konijntje. Huis-tuin en keuken katten nemen vaak hun vangst mee naar huis als cadeautje voor het baasje, maar dan zal hij zijn vangst lekker zelf op peuzelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten zou wel kunnen. Er is ook een kater die vaak aangaf graag via de portiekdeur naar binnen wilde. Dan belde ik aan bij mijn buurvrouw, waarna zij haar kater binnen liet. Deze kater is overigens graag zelfstandig buiten. Honden moeten buiten begeleid worden. Die zullen zich uiterst onwennig voelen als ze in een bos worden gedropt terwijl de eigenaar zich nooit meer laat zien. Dat zal ook voor katten gelden. Verder heb je in de dierentuin van Emmen een hele grote volière met Zuidamerikaanse vogels. Het lijkt dan alsof ze gewoon overal kunnen vliegen, maar ergens is dan doorzichtig gaas of zoiets gespannen zodat ze binnen die grote ruimte blijven met weelderige plantengroei en water. Misschien kunnen ze zich ook in de vrije natuur handhaven. Het kan ook zijn, dat het dan in de winter te koud wordt voor die vogels.