Waarom is het sociaal aanvaardbaar om als man met manboobs rond te lopen zonder een shirt, maar het is niet aanvaardbaar voor een vrouw?

Toegevoegd na 57 seconden:
Even een prentje:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"k Mag hopen dat hij BH's in de kast heeft liggen voor als hij weer aangekleed is. Maatje B kan hij makkelijk aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit helemaal niet sociaal aanvaardbaar, 'k vind het zelfs walgelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook walgelijk en snap niet dat mannen er zo bij willen lopen. Kijken die nooit in de spiegel ofzo? Enige zelfkennis en zelfkritiek betreffende de schoonheid van hun lichaam zou hen niet misstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal foto maar weg en doe maar vrouwenborsten.

Antwoorden (10)

Ik denk niet dat dit echt opwindend is voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, eigenlijk vindt ik dit helemaal niet sociaal aanvaardbaar, en ik denk wel meer mensen niet. Mijn man zou er niet over peinzen om zo naar de supermarkt te gaan of uberhaupt ons pad nog maar te verlaten. En die heeft nog niet eens zulke manboobs.

Ik denk eerder dat het aan de sociaalheid(?) van de man zelf ligt die dat doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek gewoon een shirt aan, met zo'n lichaam en dan zonder shirt zie je er gewoon uit als een tokkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat eigenlijk ook niet sociaal aanvaardbaar, behalve in je eigen tuin en op de camping.
Half naakt over straat is in onze gebieden, onze cultuur echt niet gewoon.
En dan maakt het niet eens uit wat voor figuur iemand heeft.

Voor vrouwen natuurlijk nog minder, omdat vrouwelijke borsten nu eenmaal gezien worden als sexueel lust-item.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een man met een strakke sixpack die in zijn blote shirt over het strand loopt vind je ook niet sociaal aanvaardbaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast eigen tuin en camping zie een zo'n strakke sixpack natuurlijk ook graag op het strand.
Omdat de vrouwen borsten zichin de loop der jaren niet alleen hebben ontwikkeld als voedingselementen maar ook als een soort van pronkstukken en lustopjecten.
En bij het zien van ontblote borsten( bv in de bladen of misschien wel midden in het centrum denken de meeste mannen tegenwoordig echt niet meer van goh wat een mooie nuttige dingen waren dat jaren geleden toch voor haar kinderen. Maar ze denken yeah daar wil ik wel even lekker aanzitten. EN de meeste vrouwen met misschien iets minder mooie borsten dan de vrouw die de borsten ontbloot heeft denke ieuw kijk haar eena aandacht trekken bah. Die zijn dan weer jaloers. Dus vandaar dat het niet aanvaardbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan "mannenborsten" wordt door de maatschappij niets seksueels aan verbonden. Het gaat er dus niet om wat je ziet, maar de gedachte er achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit niet sociaal aanvaardbaar voor een man. Ik zou mij als man doodschamen en als ik zijn vrouw of vriendin was ook.
Voor een vrouw is het sowieso niet aanvaardbaar, maar ze zou het zelf al niet doen om zomaar ontbloot rond te lopen waar dit niet zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het niet gaat om of iemand borsten heeft of niet, maar om of iemand een man of vrouw is, of het een halfnaakt vrouwenlijf of halfnaakt mannenlijf is.
Een vrouwenlijf, en vrouwenborsten, wordt gezien als iets sexueels, een mannenlijf, en mannentepels, niet. Tenminste, dat is het idee dat sommige mensen hebben.
En sexuele dingen horen niet openbaar te zijn, dat is iets voor thuis. Het geilt mensen teveel op, waardoor mensen hun aandacht niet kunnen houden bij waar ze mee bezig zijn. Dus daarom mogen vrouwen niet halfnaakt rondlopen.

Maar een naakt mannen-bovenlijf is ook hartstikke afleidend voor vrouwen natuurlijk, mannentepels zijn voor vrouwen net zo goed een lustobject.
Misschien komt het dan voor uit het feit dat vrouwen óf minder bezig zijn met sex, mannentepels minder als sexueel zien, beter hun aandacht bij hun werk kunnen houden ipv alleen maar aan sex te denken, óf dat onterecht dat idee bestaat over vrouwen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik denk dus dat het te maken heeft met of iemand man of vrouw is, en voor alle vrouwen dezelfde regel geldt, en voor alle mannen ook. Dus als een man wel borsten heeft, valt ie nog steeds onder de regel voor mannen; als een vrouw geen borsten heeft, valt ze nog steeds onder de regel voor vrouwen (denk ook aan jonge meisjes die nog lang geen borsten krijgen, maar toch een bikini of zwempak moeten dragen ipv een zwembroek zoals hun broertjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het a sociaal en überhaupt niet aanvaardbaar. Het rondlopen met ontbloot bovenlichaam hoort beperkt te blijven tot thuis en in het zwembad en helemaal als je begint uit te zakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben op geen enkele manier massaal etiquette met elkaar afgesproken.
Wat we wel hebben zijn wetten, die bepalen wat we onacceptabel vinden.
Daarnaast hebben we onder elkaar expliciet en impliciet afspraken over wat we van elkaar verwachten.
Die laatste afspraken vallen onder de noemer etiquette, maar die gelden enkel binnen ons "sociale milieu".
Ze verschillen dus simpelweg per groep.

Als die groepen in een voor iedereen toegankelijke setting bij elkaar komen gaan die verschillen in sociaal milieu opvallen en kunnen ze tot irritaties leiden.