Ongeveer 440.000. Een volledige postcode bestaat uit 6 posities en bevat gemiddeld 17 adressen of ‘afgiftepunten’. De 4-positie postcodekaart bestaat uit ongeveer 4.000 gebieden waarbij per gebied de eerste vier karakters van de postcode-afgiftepunten gelijk zijn. Rondom die afgiftepunten zijn 'natuurlijke' grenzen, zoals wegen, water en bebouwing getrokken. De 5-positie postcodekaart bestaat uit 35.000 gebieden die automatisch gegenereerd zijn binnen de 'natuurlijke' 4-positie postcodegrenzen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ongeveer 440.000 postcodes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom staat er bij mij een duimpje omlaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je iedereen kopieërt en zo wil je punten verdienen.
zie onderstaande info uit een statistisch sommetje over de postcode loterij

In Nederland zijn er ongeveer 436.000 postcodes. (bijvoorbeeld 8303 LF)
Er zijn 4950 wijkcodes (bijvoorbeeld 8302)
Er zijn 6.940.000 huishoudens waarover die postcodes en wijkcodes verdeeld zijn.
2.300.000 van die huishoudens speelt mee in de postcodeloterij.
Er zijn 4.100.000 postcode loten in de omloop