Is 't Amber alert terecht of onterecht in werking gesteld?

@quintyn:
Ah... Lijkt me toch sterk dat dat geld de reden is geweest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

Natuurlijk terecht. Het gaat erom dat je zo snel mogelijk een alarm afgeeft in zo een geval aan een zo groot mogelijk publiek.
Ze doen dat niet vaak, het was de tweede keer dit jaar.
14 jaar geleden
Lijkt mij wel. Dit is een typisch geval waarin zo'n alert nut kan hebben. Het Amber Alert is juist ingesteld na een gelijkwaardige gebeurtenis in Amerika toen mensen na afloop zeiden "als we nou met z'n allen eerder op de hoogte waren geweest, hadden we misschien nog erger kunnen voorkomen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het toch sneller in werking gesteld moet worden, in dit geval zat de vader heel snel met het kind vanuit Duitsland op het vliegtuig. Daarnaast is de vraag moet dat alert ook internationaal uitgegeven worden (of wordt dat al gedaan) of had de politie ook niet de duitse autoriteiten moeten waarschuwen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dat moment terecht, er was een kind ontvoerd, dan kun je niet eerst allerlei dingen uitgebreid gaan uitzoeken voordat je alarm slaat.
Achteraf gezien kun je daar nogal over discussieren, omdat de vader vond dat hij in zn recht stond (en dat vond de amerikaanse rechter ook, en het kind heeft een amerikaans paspoort) maar de nederlandse politie is het daar niet mee eens. Of hij nu wel of niet legaal het kind heeft meegenomen is dus een beetje afhankelijk van aan wie je het vraagt...
Maar deze informatie was toen sowieso nog niet beschikbaar, dus dan kun je geen risico's nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter 1000 maal Amber alert te veel dan 1 maal te weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met wat er nu bekend is, is het Amber alert onterecht uitgegeven. De politie Gelderland Midden wist binnen een half uur dat Katja door haar vader van school was gehaald en dat hij met Katja onderweg was naar de Amerikaanse Ambasade in Duitsland...

Als ze dit direct i.p.v. 12 uur later hadden doorgegeven had het Amber alert niet uitgegeven hoeven worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgestoken kaart... Oplichters die politie, BAH BAH en nog eens BAH...

Toegevoegd op 03-06-2009 20:53:48
Ze wisten wie de dader was na een uur al en ook waar dat kind was...

een aanfluiting is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gelezen dat ze (de politie) van te voren (voor 't Alert) al wist dat 't de vader was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
E C H T W A A R ? ? ?
Buiten dat je dus uitgeleverd kan worden door de nl regering, kan je er op zo'n manier dus ook geraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onterecht, ze hadden gewoon zin in GELD!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was onterecht want haar vader kwam haar terecht ophalen. En ze moeten een beetje geld verdienen. De dienst kost namelijk 10 cent per bericht (volgens mij).
achteraf onterecht dus, de politie wist gewoon dat de vader haar had meegenomen, eigenlijk misbruik van amber alert. Straks reageert er niemand meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En wat nou, als het in eerste instantie gaat om het kind terug te vinden?
Heel Nederland keek naar haar uit...
Volstrekt onterecht. Wie gaat er nu een dergelijk middel inzetten voor een voogdijzaak?
Wat ik ook onbegrijpelijk vond, is dat dit alert kennelijk door sommigen voor zoete koek werd geslikt en er meteen in de houding werd gesprongen door het hier op GV te publiceren. Waar het nota bene werd toegelaten!
Iedereen met een minimum aan verstand zal eerst z'n eigen afweging maken en kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Geen zinnig mens heeft ook maar enig vertrouwen in deze overheid.

Maar goed, door dit voorval zal niemand meer enige aandacht aan Amber Alert schenken. En terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had mij bij de invoering van AmberAlert direct aangemeld en heb sindsdien EEN e-mailtje ontvangen.
Dat was dus bij die Katja. Terwijl er in die tussentijd zoveel ernstige voorvallen zijn geweest, krijg je alleen een melding als een kind door haar eigen vader wordt 'ontvoerd'.
Wat bestaan er toch een krankzinnige en nutteloze instanties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Terecht. Beter 10 keer loos alarm dan 1 keer te weinig.