Waarom mogen straaljagers zoveel decibellen produceren boven woonwijken?

Ik sta soms werkelijk waar haast met de wasknijpers in mijn oren wanneer ik toevallig even de was buiten hang en ze overkomen, want soms hoor je die kr*ngen nog niet aankomen ook.

Ik denk dan vaak: 'Je zal toch je kindje maar even lekker in de kinderwagen in de schaduw buiten hebben staan..."

Ik heb gehoord/gelezen dat dit boven paleis Noordeinde bijv. niet eens mag.

De buurkindjes vliegen alle kanten op wanneer er weer zo'n monster (of 2-3) over komt vliegen.

Waarom mag dit nog steeds?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij, zijn de vliegroutes streng gereglementeerd. Ik denk dat minimum- en maximumhoogtes zijn opgelegd voor schroefvliegtuigen en straaljagers, met inachtname van motorspecificaties. Als je er last van hebt, is er waarschijnlijk sprake van overtredingen door de piloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet haast wel want hier gaat het heel vaak niet meer om 'een beetje overlast' en ik kan mij niet voorstellen dat ze zo laag mogen overvliegen dat je de piloot haast in de cockpit kan zien zitten.

Andere antwoorden (2)

Tsja.. Verdediging van het land vereisd oefening. En mensen in de buurt van militare luchtvhavens zijn de dupe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straaljagers worden in Nederland onder andere ingezet, om niet-geïdentificeerde vliegtuigen, die het Nederlandse luchtruim betreden op te vangen. Is dus voor de veiligheid van een ieder, dat ze dan over komen vliegen.

Daarnaast worden ze ingezet voor het maken van foto's voor verschillende doeleinden en uiteraard moet er ook geoefend worden.

Het beetje overlast dat je er soms van kunt hebben weegt niet op tegen de baten. Oa een stuk veiligheid dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom mogen ze dan niet bij de koningin overvliegen? Bedoel ik niet lelijk hoor, maar als iemand de veiligheid van het(haar) land toch hoog in het vaandel zou moeten hebben dan is zij dat wel, dus zou ze het toch ook niet erg moeten vinden als ze af en toe boven haar paleis de rust komen verstoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij, zijn de vliegroutes streng gereglementeerd. Ik denk dat minimum- en maximumhoogtes zijn opgelegd voor schroefvliegtuigen en straaljagers, met inachtname van motorspecificaties. Als je er last van hebt, is er waarschijnlijk sprake van overtredingen door de piloten.