Wat is het Capitol in Washington?

Dat het Capitol in Washington is bestormd door duizenden Trump-aanhangers, zag ik voorbijkomen op social media. Maar wat is het Capitol precies? Want het Capitol kan volgens mij meerdere dingen zijn. In The Hunger Games omvat het een complete stad, in Italië gaat het om een heuvel. Is het Capitol in Amerika alleen een gebouw...? Of horen daar ook nog andere dingen bij?

1.3K
Antoni
3 jaar geleden
Het Capitol in Washington DC in de Verenigde Staten is te vergelijken met wat in Nederland in Den Haag het Binnenhof is. Daar zijn de beide kamers van de nationale volksvertegenwoordiging te vinden.

Antwoorden (1)

Hier gaat het om een gebouw met die naam in de stad Washington. Volgens wiki:
"Het Capitool in de Amerikaanse hoofdstad Washington is de zetel van de volksvertegenwoordiging van de Verenigde Staten, de wetgevende macht in de trias politica.

In het Capitool zetelen zowel de Amerikaanse Senaat (vertegenwoordiging van twee senatoren per staat) als het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden (evenredige vertegenwoordiging naar grootte van de staat), tezamen het Congres genoemd."
tinus1969
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Helemaal correct! + 1 voor dit antwoord!