Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar heeft Fareed Zakaria kiezers vergeleken met lemmingen die leiders achterna hollen?

Toegevoegd na 1 dag:
Hendriks citeert Zakaria in zijn boek Vitale Democratie, maar ik kan daarover bij Z zelf niets vinden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
649
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze vergelijking wordt in de VS dagelijks gemaakt, dus een erg originele vergelijking is het niet. Hoe weet je eigenlijk dat Zakaria dit gedaan heeft? Ik vind hem nogal welbespraakt, dus dit cliché van zijn kant stelt me wat teleur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een volksverhaal over lemmingen dat hun trek niet te stoppen is. Als ze eenmaal aan het trekken zijn, zouden ze zelfs niet te stoppen zijn door de dood: ze storten zich massaal van een klif of in de zee waardoor ze allemaal doodgaan.

De vergelijking met lemmingen slaat dus op rücksichtslos achter iemand aanlopen zonder dat je de gevolgen daarvan meeneemt in je overwegingen. De kiezers die als lemmingen achter iemand aanlopen, zijn dus ten dode opgeschreven: er is niets dat ze kan stoppen, ze hebben geen verstand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor de anonieme min.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
alleen is het geen antwoord op de vraag....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding