De eerste zijn er al, het gaat om twee dorpjes in New Hampshire, in één van de dorpen hebben beide kandidaten 5 stemmen behaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luister wel eens naar het nieuws.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
In feite kan de vraag gesloten worden, want het goede antwoord is m.i. al gegeven. Maar het is toch wel leuk om op het volgende te wijzen:Afgaande op de tijdzone, zou ik zeggen dat de eerste uitslagen zijn te verwachten van Alaska alwaar het 11 uur vroeger is dan in Nederland
Dan Hawai waar het 10 uur voeger is. De verwachting dat daar de stemlokalen het vroegste opengaan is dan lijkt mij gerechtvaardigd. Maar dat bleek toch niet zo. In New Hampshire gingen de stembussen om 06.00 uur open en in Alaska aan de andere kant van Noord Amerika om 07.00uur.

Dit zijn de verschillende tijdzones in de verenigde Staten van Noord Amerika.

Central time 7 uur voeger dan in Ned.

Mountain time 8 uur vroeger dan in Ned.

Eastern time 6 uur vroeger dan in Ned.

Pacific time 9 uur vroeger dan in Ned.

Alaska time 11 uur vroeger dan in Ned.

Hawai Aleutian time 10 uur vroeger dan in Ned.

In het westen gaan de stemburo's woensdag om 05.00 uur Nederlandse tijd dicht.

Ik weet niet wat het effect van de storm is en dus ook niet wanneer de laatste uitslag is te verwachten. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, dat er een definitieve telling komt als er nog miljoenen Amerikanen moeten stemmen.

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie, correctie, correctie!!!!!!!!

Ik vergiste me schromelijk door die tijdzones. Alaska en Hawai openen later hun stemlokalen. Ik draaide de zaak om. Sorry.