Doorgaans maakt het ANP op de dag van stemming 's avonds voorlopige verkiezingsuitslagen bekend.

De Kiesraad maakt op maandag 17 september 2012 de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezing bekend in een openbare zitting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
+
loginabcde
11 jaar geleden
2 jaar terug was de voorlopige uitslag rond 01.00 bekend. Je zou kunnen zeggen dat er nog een foutpercentage in zit maar dit gaat meer om het totaal aantal uitgebrachte stemmen dan dat dit werkelijk nog een verschuiving in een zetel oplevert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar dat blijft een voorlopige uitslag, soms rommelt er nog wel eens wat met een restzetel.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bedankt Pelle,
Duidelijk antwoord...jammer dat VVD heeft gewonnen :-(
Ik hoop dat hij niet PVDA buiten spel gaat zetten.

Andere antwoorden (1)

Alles moet met de hand geteld worden, dus het wordt, voor een definitieve uitslag, wel morgenochtend. Laat op de avond zullen de kleinere gemeentes al wel de uitslagen kunnen geven.