Op het moment dat je politieke partijen uit gaat sluiten of verbieden is de democratie ten einde en maak je je als land schuldig aan datgene wat je wil verbieden namelijk discriminatie.
Discriminatie gaat niet over ras sexe of geloof maar over het benadelen van een minderheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat wat de een discriminatie vind, de ander geen discriminatie vind maar vrijheid van meningsuiting.

Neem als voorbeeld Geert Wilders,
Het ene individu vind dat hij discrimineert, terwijl een ander vind dat hij gebruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting. De grens tussen beide is erg klein namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Nederland een democratisch land is en iedere volwassene een eigen partij kan beginnen. Wat de denkbeelden van die partij zijn is niet belangrijk, behalve als het uitermate kwetsend wordt voor een bepaalde groep. Geert Wilders discrimineert niet, maar heeft een uitgesproken mening waar veel landgenoten het niet mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze partijen worden al verboden of krijgen een tik op de vingers. Zie de SGP.