De eerste kamer doet zelf niks. Maakt geen plannen, doet geen voorstellen. Controleert alleen, geeft alleen toestemming of afwijzing voor voorstellen. Maar ze nemen geen initiatief (dat is overgins ook niet de bedoeling van de eerste kamer), dat maakt ze niet interresant voor de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het een slaapverwekkend oorgaan is. Grijze dames en heren daar de wetten en besluitvorming de controleren.
Heel erg soms komen ze even in het nieuws, als ze daadwerkelijk in dreigen te grijpen. Een rimpeltje in de vijver...

Toegevoegd na 19 seconden:
oorgaan? Nee orgaan....
14 jaar geleden
De eerste kamer is alleen medewetgever. Bovendien zijn de leden niet rechtstreeks gekozen zoals bij de tweede kamer. De Eerste Kamer komt eigenlijk alleen in het nieuws als er door de meerderheid tegen iets gestemd wordt dat wel door de Tweede Kamer gekomen is. Dat komt niet vaak voor.