Waarom gebruikt china zijn veto recht tegen resoluties van de verenigde naties die het ingrijpen in de Syrische crisis in staat stellen?

China en Rusland zorgen er al een tijd voor dat de verenigde naties niet kunnen ingrijpen in Syrië. Zelf geven ze aan dat ze tegen het ingrijpen in binnenlandse zaken van andere landen zijn. Maar aangezien er veel aanhoudend geweld is, en ze geen veto hebben gebruikt bij Libië vraag ik me af wat hier nog meer achter zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Rusland is al jaren de hof wapen leverancier van de Assad 's al aan z'n vader . China ook wel , maar wil gewoon z'n invloed in de regio laten gelden . Maar vooral hebben allebei veel geld verdiend aan het huidige (oude ) regime en hebben nog wat $$uit staan daar en hoopten daar nog wat te verdienen . Tijdens de koude oorlog al stopte Rusland Syrië vol , met Russisch wapen tuig , Mig' Sam raketten enz en Amerika ja wie de Israëlisch . China ook , maar nog iets onder de oper vlakte invloed in de olie regio maar nog iets daarbij !!!? Amerika z'n standpunt betreffende de Japanse eiland jes waar heel veel olie en ?dus de eilanden nu in bezit van Japan onder de hoede van Amerika , worden zoals je weet nu geclaimd door China . En ja het is net monopoly wat heb jij kunnen we geen deal maken . Dus China zit niet open lijk maar toch nu voorzichtig Amerika te treiteren omdat Amerika formeel nog Japan steunt in het bezit van die kleine mogelijk rijke eilandjes .