Nee, de doodstraf is afgeschaft, op een klein aantal landen na. De maximaal op te leggen straf door het internationaal strafhof is levenslange gevangenisstraf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In geval van ernstige oorlogsmisdaden wel volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij maf dat niet.
In Den Haag zal men nimmer de doodstraf uitspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, bij de meeste verdragsstaten (de landen die er zeg maar bij aangesloten zijn) is de doodstraf afgeschaft.
Het is dus nooit mogelijk dat er via een strafhof (dat erkend wordt door die landen) de doodstraf wordt uitgesproken.