Waarom kunnen jongeren (en soms zelfs studenten) gemakkelijk een abbonoment afsluiten (telefoon) als er soms geen inkomsten tegen over staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de ouders er verantwoordelijk voor zijn. Ik vind trouwens dat de sms- reclames die met name op sbs 6 komen verboden moeten worden. Ik bedoel de onzinnige reclames waar je erachter komt welke baby naam het best bij je past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij snapt er echt helemaal niks van

Andere antwoorden (3)

Omdat de verkoper er niks mee te maken heeft of je het betalen kan. Hij krijgt ze geld wel desnoods aftrek studiefinanciering of met een deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn eigenlijk maar 2 eisen voor het hebben van een telefoonabonnement:
je moet een bepaalde leeftijd hebben (18 jaar), en je mag niet geregistreerd zijn als wanbetaler.
En zowat iedereen heeft wel een bepaalde vorm van inkomsten (bijbaantje, stufi, zakgeld, uitkering) waarmee een gsm abonnement betaald kan worden. Over het algemeen gaat het ook om geen hele grote bedragen, maar omdat het bij wangebruik toch snel kan oplopen (denk aan heel veel naar het buitenland bellen enzo), is de wanbetalers-check ingesteld. Pas dan vindt men het risico te groot dat iemand zn rekeningen niet kan voldoen.

Toegevoegd na 27 minuten:
Is er trouwens een bepaalde reden waarom studenten geen gsm-abonnement zouden mogen hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet naar geld kijken, maar welke status ze ermee krijgen. Dat is belangrijker.