Is het legaal om een gekke soundboard van een politicus te maken?

Dan bedoel ik in het geval dat die er zelf niet mee akkoord is gegaan.
Zie in de link een voorbeeld.
www.watzegtivo.nl

10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit geen problemen zal geven:
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/smaad-laster-belediging/

Het beste antwoord

Binnen redelijke grenzen mag je een soundboard maken met uitspraken van een politicus. Als je zinnen gebruikt die deze persoon letterlijk zo heeft uitgesproken maak je gebruik van het citaatrecht. Wordt het wat verknipt om het geheel grappiger te maken, dan is het een parodie, en dat mag ook. Ga je echter zo ver dat het de goede naam van de politicus aan zou kunnen tasten, dan is er sprake van smaad of laster, en dat mag dan weer niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Helder verhaal. Deze Jip en Janneketaalgenerator van Opstelten lijkt me zijn naam niet aantasten en kun je zien als een parodie. Hij is overigens akkoord met de site.